Bu yumuşatıcıyla yıkananlar leke tutmuyor

Sofft firması çamaşırda yeni bir çığır açıyor.

Yeni bir çamaşır yumuşatıcı olan Sofft’un üreticileri, kirlenmeye karşı mücadelede kıyafetlerin de bize katılmasını istiyor. Sofft, çamaşır makinesindeki organik ve plastik lifleri incecik bir koruyucu hidrofobik molekül katmanıyla kaplıyor. Bu kimyasallar yağ ya da meyve suyu gibi çok yaygın leke kaynaklarının kıyafetlerin üstünden akıp gitmesine yol açıyor (en azından promosyon videolarında öyle görünüyor)

Bu koruma sonsuza dek sürmüyor. Kaplama etkisini yitirdikçe kıyafetlerin yeniden yıkanması gerekiyor ama çamaşırları yıkama sıklığınızı azaltabilir. Ayrıca çamaşır makinesini daha az kullanmak su ve deterjan tüketimini azaltarak çevreyi olumlu etkileyebilir.

Sofft’un kurucusu ve CEO’su Vinod Nair bu tekniğe “önleme esaslı yıkama” diyor. Yepyeni bir uygulamayı tanıtan Silikon Vadi programcısı edasıyla, ürününü, geleceği değiştirme hayaliyle satıyor. Dediğine göre, Sofft tutulursa “bir ekosistem değişimi beklemeliyiz. Çamaşır makinelerinin değişmesi gerekecek.” Nair, kıyafetlerimiz daha uzun süre temiz kalacağından daha az çamaşır yıkanacağını öne sürüyor ve bu hayali dünyaya “Çamaşır 2.0” adını veriyor.

Sofft’un hidrofobik özelliği, atık suyu sıradan deterjana göre daha kolay ayrıştırmaya izin veriyor. Kimyasalın molekülleri iyi çözünmediği için, Nair bunların su arıtma tesislerinde sıradan deterjanlara göre daha kolay süzülebileceğine inanıyor.