Çocukları Fiziksel Şekilde Cezalandırmanın Aleyhinde Açık Bulgular Var

Fotoğraf: Austin - Texas Üniversitesi

Araştırmacıların kaleme aldığı nihai inceleme çalışması, çocukları cezalandırmanın çocuklardaki davranış sorunlarını önlemede veya olumlu sonuçları teşvik etmede etkili olmadığını; bunun aksine, davranış sorunlarında ve diğer olumsuz sonuçlarda zamanla artış meydana getireceğini gösteriyor. Bilim insanlarından oluşan uluslararası bir grubun kaleme aldığı çalışma, dün The Lancet bülteninde yayımlandı.

Dünyanın pek çok bölgesinde çocuk bakan kişiler, çocukların hatalı davrandığını düşündükleri zaman fiziksel cezalandırma uyguluyor: Yaşları 2 ile 4 arasında arasında değişen çocukların %63’ü (yaklaşık 250 milyon çocuk), kendilerine bakan kişiler tarafından düzenli olarak fiziksel cezalandırmaya maruz kalıyor.

Gitgide daha çok bir şiddet biçimi şeklinde görülen uygulama, altmış iki ülkede yasaklanmış durumda.

Araştırma takımı yeni incelemede, dayak benzeri fiziksel cezalandırmaları kapsayan ve çocuklarda fiziksel istismar teşkil edebilecek herhangi bir davranışı dışarıda bırakan çalışmaları incelemiş. Bilim insanları, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Komitesi’nce yapılan ve ülkeleri, çocuklar üzerinde uygulanan her türlü fiziksel cezalandırmayı sonlandırmaya çağıran açıklamayı destekleyecek kadar bulgu olduğunu söylüyor.

Austin – Texas Üniversitesi İnsan Gelişim ve Aile Bilimleri bölümünde profesör olan eş yazar Elizabeth Gershoff, “Fiziksel cezalandırmanın çocuklar için iyi olduğunu gösteren hiçbir bulgu yok” diyor. “Bütün bulgular, fiziksel cezaların çocukların gelişimi ve refahına zararlı olduğunu gösteriyor.”

Austin – Texas Üniversitesi. Ç: O.