Yeterli Miktarda Bilgi, Küçük Çocuklarda Merak Uyandırarak Öğrenmeye Teşvik Ediyor

0
Fotoğraf: CDC/Unsplash

New Brunswick – Rutgers Üniversitesi’nde yapılan yeni bir çalışmaya göre okul öncesi çocuklar, sahip oldukları bilgi miktarı ile öğrenilecek bilgi miktarı arasındaki boşluğa karşı hassasiyet sergiliyor.

Psychological Science bülteninde yayımlanan çalışmaya göre okul öncesi çocuklar, bir şey hakkında belli miktarda bilgi edindikleri zaman o şeyi ilginç buluyor ve daha fazla bilgi toplamayı tercih edebiliyorlar. Fakat çok fazla bilgi edinmek, o şeyi sıkıcı hale getirebiliyor.

Araştırmacılar bu “en uygun” mevcut bilgi miktarının, çocuklarda mükemmel bir belirsizlik ve merak karışımı meydana getirerek onları daha fazla öğrenmeye teşvik ettiğini belirtiyor.

Rutgers Üniversitesi’nde bilişsel psikoloji yardımcı profesörü olan baş yazar Jenny Wang, “Dünyada sınırsız miktarda bilgi var” diyor. “Fakat küçük çocukların, bu kadar kısa zamanda öğrenilecek bu kadar fazla şey olmasına rağmen mutlu ve etkili şekilde öğrendikleri görülüyor. Biz de onların bu merakına neyin yön verdiğini anlamak istedik.”

Çalışmada çocukların bilgi seviyesinin, ilginç buldukları bilgileri nasıl etkilediğine odaklanılmış. Bulgulara göre bilgiler, çocukların ilgisini sadece yeni oldukları için çekmiyor.

Wang’a göre çocuklar doğal olarak merak sergiliyor fakat asıl soru, bu doğal merakın nasıl kullanılacağı.

“Nihayetinde bu gibi bulgular, dünyayı etkin biçimde keşfedip öğrendikleri sırada, ebeveynler ile eğitmenlerin çocuklara daha iyi destek olmasına yardım edecek” diyor Wang.

Rutgers Üniversitesi. Ç: O.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz