Deniz Alglerinden Süper Protein Besini

Nannochloropsis cinsi mikroalg. Fotoğraf: CSIRO

Denizdeki mikroalglere dayalı hücresel tarım, gelecekte bitkiye dayalı ‘etin’ ve sağlıklı ‘süper besinlerin’ üretimi için yeni ve umut verici bir yol sunuyor.

Flinders Üniversitesi Deniz Biyoürün Geliştirme Merkezi’nde (CMBD) çalışan araştırmacılar, hayvansal proteinlere karşı daha sağlıklı, daha çevre dostu, sürdürülebilir ve ahlaki alternatiflere yönelik artan ilgiyi cevap veriyor.

CMBD müdürü profesör Wei Zhang, okyanusta yaşayan tek hücreli fotosentetik canlılar olan deniz mikroalglerinin, dünyanın et proteini açığına çözüm olabileceğini belirtiyor.

“Bizim araştırmamız, mikroalg yetiştirmekten çevrimli ileri biyoüretime ve yüksek değerli işlevsel besin geliştirmeye kadar bütün değer zincirini kapsıyor” diyor Profesör Zhang.

“Mikroalgler, çeşitli aralıkta besin profillerine sahip. İleri ziraat stratejilerinin geliştirilmesiyle işlenen mikroalgler, sağlıklı hücrelere sahip börekler, cipsler, hamurlar, reçeller ve hatta havyarın da yer aldığı geniş çeşitlilikte işlevsel gıdaya dönüştürülebilen ve protein, yağ ile karbonhidrat bakımından zengin olan çeşitlere çevrilebilir.”Şu an piyasada bulunan iki tatlı su mikroalg ürünü; yeşil makarna, içecek ve meşrubat gibi gıdaların üretiminde kullanılan yüksek proteinli Chlorella ile Spirulina çeşitleri.

Deniz türleri, az bulunan tatlı su ve hasat arazisi gerektirmediği için ilgi görüyor. Yüksek DHA ve EPA içerikleri (uzun zincirli omega 3 yağ asitleri) gibi benzersiz besin profilleri; bebeklerin gelişimi, beyin gelişimi ve kalp sağlığı için gerekli.

Flinders Üniversitesi. Ç: O.