Dinozor Sayıları, Asteroit Çarptığı Zaman Yükselişteydi

Titanozorlar, asteroit 66 milyon yıl önce Kretase döneminin sonunda çarptığı zaman yaygınmış. AlienCat

Bath Üniversitesi ve ABD Doğa Tarihi Müzesi’nde çalışan araştırmacıların yürüttüğü yeni bir çalışmada, dinozorların çeşitliliği inceleniyor. Çalışma, bir asteroidin 66 milyon yıl önce çarpmasıyla yok oldukları zamanlarda dinozorların sayısının düşüşte olmadığını gösteriyor.

Araştırmacılar eğer bu çarpışma yaşanmış olmasaydı, dinozorların Dünya’ya egemen olmaya devam edecek olduklarını söylüyor.

Dinozorlar, Geç Kretase döneminin sonlarında meydana gelen bu çarpışma zamanında bütün dünyada yaygın durumdaymış ve gezegendeki her kıtayı işgal ediyormuş. Ayrıca, çoğu karasal ekosistemde baskın hayvan biçimiymiş.

Fakat dinozorların yok oldukları zamanlarda çeşitlilik bakımından azalma yaşayıp yaşamadıkları, paleobiyologlar arasında halen tartışılan bir konu.

Araştırma takımı bu soruyu ele almak üzere, dinozorlara ait bir dizi farklı aile ağacı derlemiş ve istatistiksel modelleme kullanarak, bu ana dinozor gruplarından her birinde o zamanlar hâlâ yeni tür oluşup oluşmadığını belirlemeye çalışmış.

Royal Society Open Science bülteninde yayımlanan çalışmada, bazı önceki çalışmaların aksine; dinozorların asteroit çarpmadan önce azalıyor olmadıkları bulunmuş. Çalışmanın yazarlarına göre eğer bu çarpışma meydana gelmemiş olsaydı; dinozorlar gezegen üzerindeki kara hayvanları içerisinde baskın grup olmaya devam ederdi.

Bath Üniversitesi. Ç: O.