Direnç Egzersizi Nasıl Yağ Yakıyor?

Fotoğraf: Victor Freitas/Unsplash

Kentucky Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde yürütülen yeni bir çalışmanın bulguları, direnç egzersizinin yağ vermede benzersiz faydalar sunduğunu gösteren ve sayıları giderek artan bulgulara yenilerini ekliyor.

Fizyoloji Bölümü ile Kas Biyolojisi Merkezi’nde yürütülen ve FASEB Journal bülteninde yayımlanan çalışmada, direnç tarzı egzersizin yağ hücresi metabolizmasını moleküler seviyede düzenlediği bulunmuş.

Fareler ve insanlar üzerinde yürütülen çalışmanın sonuçlarına göre kas hücreleri, mekanik yüklemeye tepki olarak hücrelerarası kesecikler şeklinde adlandırılan ve yağ hücrelerine yağ yakma durumuna geçme talimatı veren parçacıklar yayıyor.

Hücrelerarası kesecikler, başlangıçta hücrelerin proteinleri, lipitleri ve RNA’yı seçici şekilde bertaraf etmesini sağlayan bir yöntem şeklinde düşünülmüş. Bilim insanları, son zamanlarda bu keseciklerin hücrelerarası iletişimde de rol oynadığını keşfetmişler.

Çalışmanın eş yazarı ve KÜ Fizyoloji Bölümü’nde yardımcı profesör olan Dr. John McCarthy’e göre yeni araştırma, iskeletsel kasın hücrelerarası kesecikleri kullanarak diğer dokularla nasıl iletişim kurduğuna yeni bir boyut kazandırıyor.

“Bildiğimiz kadarıyla bu çalışma; ağırlık egzersizinin, vücudun tamamındaki metabolik sonuçların belirlenmesinde büyük önem taşıyan yağ dokusunda metabolik adaptasyonları nasıl başlattığını ilk defa gösteriyor” diyor McCarthy. “Hücrelerarası keseciklerin direnç egzersizi yardımıyla yağ metabolizmasını iyileştirme kabiliyeti, klinik açıdan önemli sonuçlar taşıyor.”

Elizabeth Chapin/Kentucky Üniversitesi. Ç: O.