Doktorlar Hastalara Bakarken Yeni Google Gözlüklerini Takıyorlar

0
45
Doktorun yüzüne taktığı gözlük hastayla arasındaki diyaloğun görüntüsünü ve sesini uzaktaki kayıt görevlisine iletiyor. Augmedix
Doktorun yüzüne taktığı gözlük hastayla arasındaki diyaloğun görüntüsünü ve sesini uzaktaki kayıt görevlisine iletiyor.
Augmedix

Google’ın kafaya takılan artırılmış gerçeklik cihazı olan Google Glass’ın 2015’ten beri ortalarda olmaması tedavülden kalktığını düşünmenize neden olmuş olabilir. Fakat Google’ın kardeş şirketi olan Moonshot Factory, geçtiğimiz Salı günü yaptığı açıklamada son iki yıldır projenin işletmeler arasında aktarıldığını, çalışmaların devam ettiğini belirtiyor. Çalışma sonunda ortaya çıkan cihazın güncellenmiş ve yeni versiyonu olan Glass Enterprise sürümü Boeing, DHL gibi şirketlerde kullanılmaya başlanıldı. Hatta cihazla doktorunuzun ofisinde de karşılaşmanız mümkün.

Augmedix adlı bir şirketin CEO’su ve aynı zamanda kurucularından biri olan Ian Shakil ‘’ Bugün doktora gitmek oldukça trajik bir deneyim” diyor. Bu yeni platform doktorların hastalarını gördükleri sırada Glass Enterprise versiyonunu takmalarını sağlarken, uzaktaki tıbbi kayıt görevlileri ziyaret esnasında duydukları ve gördüklerine dayanarak elektronik tıbbi kayıtları dolduruyorlar.

Doktorların ofis işlerinden pek hoşlanmadıklarını söyleyen Shakil, sadece ellerindeki hasta ile etkileşime odaklanması gerekirken hekimin bir ekrana bakmak ve yazmak için vakit harcadığını belirtiyor. Augmedix’ in doktorlara verdiği mesaj: ” Gözlüğü takın, hastalarınızla normal bir şekilde diyaloğunuza devam edin”. Bu süre zarfında gözlükten akan ses ve video eğitimli bir tıbbı kayıt görevlisine iletilmektedir. İşi elektronik sağlık kayıtlarını tutmak olan bu tıbbı kayıt görevlileri Kaliforniya, Hindistan veya Bangladeş gibi yerlerde bulunabilmektedir.

Gözlük camı üzerine entegre edilen ekran muayene sırasında doktora hastayla ilgili bilgileri eş zamanlı olarak vermektedir.

Böylece ortaya yüksek teknolojiyle deneyimli gerçek bir insanın bileşiminden oluşan bir bilgi akışı servisi çıkmış oluyor. Yapay zeka ve ses tanıma yazılımının bunun gibi bir iş yapmak için konumlandırılmasının uygun olduğu düşünülse de, Shakil, tıbbı kayıt tutan kişilerin muayene sırasındaki diyaloğu kelimesi kelimesine kaydetmediklerini, diyaloğu değerlendirerek nitelikli bir sağlık raporu hazırladıklarını belirtiyor.

Bazı insanlar muhtemelen doktorlarının seslerini ve görüntülerini uzaktaki bir asistana göndermelerini ürkütücü bulacaklardır. Ancak, sistemin kullanımı ile ilgili nihai karar hastaya aittir. Tıbbi bakımın zorunlu bir parçası değildir.

Glass Enterprise Versiyonu
Alphabet’s X

Doktoru görmeden önce hastalara doktorun bu gözlüğü kullanacağı söyleniyor ve hastanın izni olup olmadığı soruluyor. %98 ‘i kullanıma izin veriyor. Görüntü aktarımı sırasında uygun olan zamanlarda cihaz kapatılabiliyor. Video açıkken hastanın görebileceği şekilde yeşil ışık yanıyor böylece hasta video çekilip çekilmediğini anlayabiliyor. Cihaz ayrıca videonun dışında sadece not alınmak istendiğinde audio-only ( sadece ses ) modunda da çalıştırılabiliyor ya da tamamen de kapatılabiliyor.

Shakil, Augmedix’in 2013 yılında cihazın başlangıçta Explorer-edition ( Explorer sürümü ) modellerini (tüketicilere pazarlandığında verilen ismi ) kullanmaya başladığını belirtiyor. Bugün, tüm hekimleri yeni Enterprise versiyonunu kullanıyor. Shakil’e göre, dünyanın dört bir yanındaki Augmedix’de 1000’den fazla kişi çalışıyor; bunların çoğunluğu tıbbi kayıt tutan kişiler ya da çırakları. Shakil’e göre yaklaşık 1.000 hekim, Dignity Health gibi sağlık kuruluşlarının beğenilerine bakarak bu sistemi kullanıyorlar ve bu şekilde toplamda 12 sağlık sistemi ile ortaklık kurdular.

Google, Glass’ın yeni sürümünün daha iyi bir kamera ve pil ömrünün yanısıra daha fazla işlem gücüne sahip olduğunu söylüyor. Google, cihazın “Explorer” günlerinde olduğu gibi sadece bireylere pazarlanması yerine, Augmedix gibi iş ortakları aracılığıyla DHL gibi kurumsal firmalara satılmasını tercih ediyor. Bu sistemin belli endüstrilerde hizmet veren şirketlerin verimliliğini artırmaya yardımcı olduğuna inanıyorlar.

Shakil sağlık konusunun giderek bir takım oyunu haline geldiğini söylüyor. Sıklıkla odanızda birilerinin olabilir veya kayıtlarınıza bakan uzmanlar olabilir.

Shakil, sizin ve doktorunuzun etrafta hiç kimse olmadan gerçekleştirdiği muayene döneminin sağlık konusunda eski bir sistem olduğunu belirtiyor. Başka bir deyişle ‘’ Hoşçakal Norman Rockwell; Merhaba, Glass Enterprise Sürümü ‘’

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here