Lyft’in gelecek vizyonunda hem insanların hem de bilgisayarların sürdüğü otomobiller yer alıyor. Lyft

Lyft Sürücüsüz Otomobiller Konusundaki Yarışı Farklı Bir Boyuta Taşıyor

Uber’i çok yakından takip ediyor

Lyft’in gelecek vizyonunda hem insanların hem de bilgisayarların sürdüğü otomobiller yer alıyor.
Lyft

Bir uygulamadan sürücüsüz araba çağırma hayali gerçeğe biraz daha yaklaşıyor. Evet, Uber, Pennsylvania ve Arizona’da sürücüsüz arabaları test etmeye başladı bile ama geçtiğimiz günlerde de en önemli rakibi olan Lyft, kendi filosuna sürücüsüz araçları nasıl entegre edeceğine ilişkin yol haritasının bir kısmını daha açıkladı. Açıklamada diğer otomobil üreticilerinin teknolojilerinden nasıl yararlanılacağı da yer alıyor.

Lyft yöneticileri düzenledikleri basin toplantısında, sadece otonom araçlara odaklanacak yeni bir firma kurduklarını, aynı zamanda California, Palo Alto’da yer alacak yeni bir kampüsün de sadece otonom teknolojiye odaklanacağını açıkladılar. Yetkililer bu yeni lokasyonda önümüzdeki yıl yüzlerce kişinin çalışacağını düşündüklerini söylediler. Firma aynı zamanda otonom araçların yönlendirilmesi için gereken donanım ve yazılım üzerinde de çalışmaları bulunduğunu açıkladı. Lyft firmasının stratejiden sorumlu yöneticisi Raj Kapoor işbirliğinin önemini vurgulayan bir etkinlikte “çalışmalarını bu alanda çalışan diğer firmalarla birlikte yürüttüklerini” dile getirdi.

Lyft aynı zamanda hizmet hedeflerine ilişkin vizyonunu da açıkladı: Bazı araçların sürücüler tarafından, bazılarınınsa otonom olarak kullanıldığı hibrit bir filo. Örneğin birisi Lyft’ten araç istediğinde, şartlar uygunsa ( hem güzergah hem de hava durumu otonom sürüşe uygunsa) firma sürücüsüz bir araç gönderebilecek. Ancak bunun olabileceği tarih konusunda henüz bir paylaşımda bulunmadılar.

Lyft, GM, Waymo, nuTonomy ve diğer iş ortağı firmaların otonom araçlarının da kendi teknolojileri ve araçları ile bu hizmetin ekosistemine katılabileceği açık bir platform oluşturmayı planlıyor. Bu iş ortağı odaklı yaklaşım haberi Haziran ayında The New York Times’da yer aldı, Lyft ve Waymo (Google’ın ana şirketi Alphabet’in bir parçası olan  sürücüsüz otomobil firması) arasındaki işbirliği de Mayıs ayında duyurulmuştu. Lyft ayrıca bu yıl içinde bir Boston firması olan nuTonomy ile de bir pilot projeye başlayacak.

Uber araç paylaşımı hizmetinde aslan payına sahip ve Lyft’ten çok daha büyük. Bir firma yetkilisi Uber’in günde yaklaşık 10 milyon taşıma yaptığını söyledi, Lyft ise yakın zamanda yaptığı açıklamada günlük bir milyonu geçtiklerini duyurmuştu. İki firmanın sürücüsüz araç konusundaki stratejileri de farklı. Uber tamamen kendisine özgü bir sistem geliştirecek bir teknoloji üzerinde çalışırken, Lyft iş ortakları ile birlikte çalışıyor.

Filonun geleceğine ilişkin firmanın yol haritası
Lyft

MIT Sloan Yönetim Bilimleri Fakültesinden David Keith “Sürücüsüz araç konusunda yapılacaklarla ilgili olarak Lyft Uber’e göre  daha geride” diyor. “Diğer firmalarla birlikte çalışarak arayı kapatacağını düşünüyor” diye ekliyor. Lyft’in işbirliği yaptığı Waymo ve GM gibi firmalar zaten bir süredir bu konunun farklı yönleri ile uğraşıyorlar. Lyft ise araç ve yolcuları bir araya getiren platformu sunuyor : uygulama, müşteriler ve buna ilişkin iş becerisi.

Stanford Otomotiv Araştırma Merkezi yöneticisi Stephen Zoepf, “sonuçta hem Uber hem de Lyft gelecekte sürücüsüz araç teknolojisine erişimleri olsun istiyorlar” diyor. Böylece sürücüye ödeme yapmak gerekmeyeceği için maliyetleri düşürebilecekler. Sürücüsüz araç teknolojisine gelince, Zoeph her iki firmanın da “nasıl olursa olsun, bir şekilde sadece hızlıca gelişmesi” ile ilgilendiklerini düşünüyor.

 Rob Verger

 

 

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

Abonelikle İlgili Konular İçin abone@doganburda.com

Eksik Sayılar İçin okurhizmetleri@doganburda.com

Müşteri Hizmetleri (212) 478 0 300

Danışma Hattı (212) 410 32 00

 

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir