‘Dokuzuncu Gezegen’, Aslında Greyfurt Boyutunda Bir Kara Delik mi?

Oort bulutundaki bir kuyruklu yıldız ile Güneş Sistemi'nin dışındaki varsayımsal bir kara deliğin karşılaşmasından kaynaklı birikim parlamaları. M. Weiss'ın tasviri

Güneş Sistemi’nin dışında, greyfurt boyutunda bir kara delik mi gizleniyor? Bu çılgın fikir, yakında yapılacak yeni bir araştırmayla test edilecek.

Araştırmacılar Güneş Sistemi’nin dışındaki uzak, karanlık derinliklerde gezen birkaç cismin (Neptün ötesi cisimler, TNO) yörüngesinde tuhaf bir kümelenme olduğunu fark etmişler. Bazı bilim insanları, TNO’ların güzergâhının civardaki büyük bir cismin kütleçekimiyle oluştuğunu ve bu cismin, Dünya’dan beş ila 10 kat daha ağır olduğunu düşünmüş (fakat diğerleri, TNO’ların birbirini itip çekiyor olabileceğini düşünüyor).

Düzeni bozan bu büyük cisim, (eğer gerçekten varsa) bir gezegen olabilir. Plüton’a her zaman dokuzuncu gezegen şeklinde bakacak olanlara göre “Dokuzuncu Gezegen”, “X Gezegeni” veya “Yeni Gezegen” bu. Fakat başka bir ihtimal daha var: Bu nesne, tüm o kütleyi greyfurt boyutundaki bir küreye sığdıran bir kara delik olabilir.

Dokuzuncu Gezegen’e yönelik işaret bulmak amacıyla gökyüzünü halihazırda tarayan gökbilimciler, yakında bir kara delik de bulabilir.

Şili’deki And Dağları’nda yapım aşamasında olan ve merakla beklenen Cera C. Rubin Teleskobu, bu amaçla 2022’nin sonlarında Uzay ve Zaman Mirası Araştırması (LSST) adı verilen geniş kapsamlı ve on yıl sürecek bir tarama yapmaya başlayacak.

Mike Wall/Space. Ç: O.