Elektrikli Sporcu

 

Bir benzinli-elektromotor hibridi olan i8, alıştığımız elektrikli otomobillerin aksine kelimenin gerçek anlamıyla top mermisi gibi hızlanıyor. Hatta performansıyla Porsche Carrera’yı bile rüya otomobil olmaktan çıkarabilecek yeteneklere sahip.

i8 ile BMW, sadece yeni bir model tasarlamakla yetinmemiş, bir devrim yaratmış. Çünkü o, insanları tekrar tekrar kendisine baktıran nefes kesici bir safkan. Ayrıca akıllı hibrid sistemi sayesinde hem markanın teknoloji laboratuarı hem de 362 HP’lik gücüyle gerçek bir spor otomobil.

Yüksekliği sadece 1.29 m olan bu sporcunun sadece dizaynı bile, her yönüyle farklı olduğunu hissettiriyor. Çünkü i8 hala gelecekte üretilecek bir konsept otomobil gibi görünüyor: Optimize edilmiş aerodinamik yapısı ve kanat kapılarıyla bir bilim kurgu filminden fırlamış gibi duruyor.

i8’de otomobil dünyasında varlığını bildiğimiz neredeyse tüm ileri teknolojiler kullanılmış. Örneğin karoser, çok hafif bir malzeme olan karbondan üretilmiş. i8, ilk eskizlerden itibaren bir plug-in hibrid olarak tasarlanmış. Yani iki motora ve şehir şebekesinden de şarj edilebilen akülere sahip. Aracın arkasına konumlandırılan ve turbo besleme sayesinde 231 HP güç üreten 1.5 lt’lik 3 silindirli benzinli motora ön akstaki 131 HP’lik elektromotor destek oluyor. İkilinin toplam sistem gücü ise 362 HP. Güç gayet yüksek görünse de burada asıl etkileyici olan, 570 Nm’lik (neredeyse abartılı) tork değeri. Bu iki değer, 4.2 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi ve 250 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Sürüş sırasında elektrikli mod seçildiğinde bu şık coupe, neredeyse hiç ses çıkarmadan hareke geçiyor ve 30 km boyunca sadece elektromotorunun gücüyle ilerleyebiliyor.

Diğer taraftan burada, maksimum hızın elektronik olarak sınırlandırıldığını, yani aslında daha da hızlı gidebileceğini hatırlatmamız gerekiyor. Yüksek performansın yüksek tüketim anlamına geldiğini herkes bilir. Ancak BMW bunu da aşmış gibi görünüyor. Çünkü hibrid araçlara özgü norm tüketim parkurunda i8’in tüketim değeri 2.5 lt/100km (!) olarak açıklanıyor. Ancak fabrika verilerinin günlük kullanım değerleriyle uzaktan yakından ilgisi yok. Pratik kullanım şartlarında bu rakam rahatlıkla 7.2 lt/100 km seviyesine çıkıyor. Otoyolda tam gaz verildiğinde ise tüketim rakamı 30lt seviyelerine çıkıyor. Sonuç olarak: Çevrecilik iddiasına sahip bir otomobil için bu rakamlar çok yüksek!

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir