Elon Musk’ın Kazdığı Tünelden Çıkan Çerçöpler, Lego Şeklinde Konut Tuğlaları Yapmakta Kullanılacak

Peki neden antik Mısır temasına sahipler?

Girişimci Elon Musk, 2016 yılında Boring Company (Delme Şirketi) firmasını kurdu. Firmanın hedefi, günün birinde tünellerden oluşan büyük bir şehir ağı inşa etmek.

Şirket, Washington DC bölgesi ve Los Angeles şehrinde iki proje üzerinde çalışıyor. İlk zemin delişini, 2017 yılının sonlarında Los Angeles’daki bir deneme bölgesinde gerçekleştirmişti.

İnşa ekiplerinin tünelleri delmeleri için, kaya ve toprakları oymaları gerekiyor.

Musk, Pazartesi günü attığı bir tivitte, toprak artıklarını elden çıkarmak yerine geri dönüştürerek, onları Lego biçiminde birbirine geçen ve ev ile diğer yapılar inşa etmede kullanılabilen tuğlalar haline getirmeyi düşündüğünü söyledi.

Musk, bir binanın bu tuğlalar kullanılarak ne kadar sürede inşa edileceği sorulduğunda, “iki kişi, küçük bir evin dış duvarlarını bir günde falan örebilir” diye cevap verdi. Tuğlaların fiyatının ne olacağı ise henüz belli değil.

Musk’a göre ilk takım, Mayıs ayı civarında piyasada olacak ve üstünde antik Mısır motifleri bulunacak.

Musk’ın attığı tivitler şöyle:

Boring Company’nin yeni ürünleri yakında geliyor. Yapıtlar & binalar oluşturmakta kullanabileceğiniz, tünel açılan kayalardan yapılmış, birbirine geçen, gerçek boyutlu LEGO benzeri tuğlalar. Kaliforniya’nın sismik yükleri için uygun, bu yüzden süper güçlü, ancak bir uçağın kanat kirişi gibi ortadan delinmiş, bu yüzden fazla ağır değiller.

İlk takım antik Mısır olacak; piramitler, Sfenks, Horus’un tapınağı, vb

Boring Company’nin internet sitesi, bu planları Musk’ın tivitinden çok önce çıtlatmıştı. Site, tuğla yerine kaya kullanmanın yeni bir fikir olmadığını belirtiyor.

Sitenin Sık Sorulan Sorular sayfasında şöyle yazıyor: “Son bulgulara göre, Piramitlerin de içinde bulunduğu yapılar, binlerce yıldır topraktan inşa ediliyor. Bu tuğlalar, genelde betondan inşa edilen tünel kaplamasının bir bölümünde de kullanılabilir.”

Benzer yapılar geliştiren şirketlerin sayısı giderek artıyor. Fransız mimarlık şirketi Multipod Studio, 2016 yılında yaklaşık bir ay içinde inşa edilebilen ve istiflenebilir tuğlalardan yapılmış olan, ihtiyaca göre ayarlanabilen PopUp House‘u ortaya çıkardı.

Hintli mimar Anupama Kundoo da depremlere dayanabilen, düşük maliyetli sıva tuğlaları geliştirdi.

Boring Company’nin internet sitesi, tuğla oluşturmanın hem tünel açma masraflarını hem de projelerin çevresel etkisini azaltacağını iddia ediyor (çünkü beton üretimi, küresel CO2 yayımlarının yüzde 4’ten fazlasından sorumlu).

SpaceX ve Tesla’yı da kuran Musk, kendi yeraltı tünellerinin, trafiği hafifletecek ulaşım koridorları görevi göreceğini söylüyor. Ancak şirketin ilk resmî tünelini inşa etmesine hâlâ milyarlarca dolar ve yıllar var.

Kaliforniya Çevresel Kalite Kanunu, Los Angeles’daki büyük inşaat projelerini düzenliyor. Curbed sitesi, sadece inceleme sürecinin bile en az üç ila dört yıl sürebileceğini bildiriyor.

Bir miktar ulaşım analistinin de içinde bulunduğu muhalifler, toplu taşıma yapılarını geliştirmenin, trafiği azaltma yönünde daha etkili (ve muhtemelen daha az masraflı) bir strateji olacağını öne sürüyorlar.

Bazı ulaşım uzmanları, Boring’in tünellerinin daha fazla trafik tıkanıklığı bile oluşturacağını söylüyor.

Musk, 9 Mart’ta attığı tivitte Boring Company planını düzenlediğini, bütün tünellerin ve Hyperloop’un, arabalara karşı yayalara ve bisikletlilere öncelik vereceğini söyleyerek, bu sistemlerin arabaları yine de taşıyacağını, ancak bunun, kişiselleştirilmiş bütün toplu taşıma ihtiyaçları yerine getirildiği zaman olacağını ekledi: “Bu bir nezaket ve adalet meselesi. Eğer birisinin parası araba almaya yetmiyorsa, onlar önden gitmeli.”

Musk’ın tivitine göre Boring’in ilk tünel sistemi, “şehrin yapısıyla benzersiz şekilde harmanlanan, bir park yapma alanı boyutundaki binlerce küçük istasyona” sahip olacak.

Bu tanım, metroya çok benziyor; tabi çok daha küçük istasyonlar ve yolcuları gidecekleri yere götürecek olan geleceksel taşıtlar hariç.

 

 

 

 

Business Insider

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir