Fazla Aktif Bağışıklık Sistemi Şizofreniye Sebep Oluyor Olabilir!

Şizofrenini keşfinin üzerinden neredeyse bir yüzyıl geçti fakat bilim insanları hala neyin şizofreniye sebep olduğunu bulabilmiş değil. Geçtiğimiz yıllarda, bağışıklık sisteminin hastalıkla yakından alakalı olabileceği bazı araştırmacılar tarafından öne sürüldü. American Journal of Psychiatry dergisinde son yayınlanan araştırmaya göre ise şizofreni hastalarının bağışıklık sistemleri gereğinden fazla tepki veriyor.

microglia_and_neurons

Bu araştırma için ekip 56 katılımcının bağışıklık sistemi verilerini inceledi. Veriler, beyni yabancı organizmalardan koruyan mikroglia hücrelerinin aktivitelerinden oluşuyordu. Katılımcılardan şizofreni teşhisi koyulanaların mikroglialarının daha aktif olduğu görüldü.

Mikroglialar sadece yabancı faktörleri değil, aynı zamanda gereksiz nöral bağlantıları da yok ediyor. Araştırmacılar burdan yola çıkarak, gereğinden fazla tepki veren mikrogliaların, hastanın kulanmakta olduğu bağlantıları da yok edebileceğini düşünüyor. Eğer şizofrenini nasıl geliştiğini bilirsek bu bilgi mantıklı gelebilir. Öncelikle, şizofreni belirtileri 16-30’lu yaşlar arasında ortaya çıkıyor. Bu yaşlar aynı zamanda ergenlik çağını da kapsıyor ve bu çağda beyinde bazı budamalar gerçekleşiyor. İşte fazla aktivite gösteren mikroglialar da bu esnada yararlı bağlantıları da yok ediyor olabilir.

Şimdilik bazı kişilerin neden gereğinden fazla aktivite gösteren mikroglialara sahip olduğu bilinmiyor ancak bazı bilim insanları bu bilginin kişinin genlerinde şifrelenmiş olabileceğini söylüyorlar.

Bu konu hakkındaki diğer bütün çalışmalar bir araya getirilebilirse belki de şizofreniye çare bile bulunabilir. Bu çare sadece genetik olmayacaktır, dünya üzerindeki 50 milyon şizofreni hastasına da güzel günler gösterebilir.