Son İklim Değişikliğinde İnsanlar Bazı Türleri Yok Etmiş Olabili!

Çoğu insan Bahamalar’ı deniz, kum ve güneş için ziyaret ediyor ancak bazıları mağaralar için. Daha doğrusu, mağaralar içerisindeki kemikler için.

The Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre, bilim insanları Bahamalar’daki bir mağarada 95 türe ait fosil buldu. Bu çeşitliliği oluşturanlar balıklar, kuşlar memeliler ve 39 tane, şu anda var olmayan tür. İyi de, bu nasıl olabilir?

Bilim insanları bu fosillerden 17 tanesinin (hepsi kuş) 9000 – 15000 yıl önce öldüğünü ortaya çıkardı, bu süre son buz çağına işaret ediyor. Bu süreçte birçok şey değişmişti. Habitatlar yer değiştirmiş, sıcaklıklar yükselmiş, nem artmış ve su seviyeleri yükselmişti. Ya diğer 22 tür?

Bu türler, binlerce yıl, bu küçük ve kaynağı kıt olan adada yaşadılar. Ancak yaklaşık 1000 yıl önce, bir nedenle oluşan değişikliğe uyum sağlayamadılar.

“Abaco’da yaşayan türler, buzul çağından kurtulan insanlar buraya gelene kadar var olmayı sürdürmüştü. Çevresel değişikliklere uyum sağladılar ancak bazıları insanları gördüğünde neler olduğunu bile anlayamadı” diyor araştırmanın baş yazarlarından Dave Steadman, ve ekliyor “yani, bu iki farklı yok oluşun birbirinden farklı mekanizması var. Adadaki türlerin ne olup da insanlara uyum sağlayamadığını bulmak istiyoruz.”