Fizik kitabı, Grinin Elli Tonu’ndan Daha Fazla Sattı

Fizik > S&M

Görünüşe göre İtalyanlar, fiziği S&M’den daha seksi buluyor; en azından okuma aracı olarak. The Spectator‘ın bildirdiğine göre Carlo Rovelli’nin 78 sayfalık kitabı Fizik Üzerine Yedi Kısa Ders, yayınlandığı 2015 yılının Eylül ayından beri, Rovelli’nin ana vatanı İtalya’da E.L. James’in ses getiren kitabı Grinin Elli Tonu‘ndan daha fazla sattı.

Ayrıca kitabın İngilizce çevirisi, ABD’deki ünlü Penguin yayın evinin tarihinde en hızlı satan bilim yayını oldu. Peki kitabın yazarı Rovelli’nin sırrı ne?

Sonuçta fizik, insanların akın ettiği bir konu değil. Aslında fizik, 1960’ların sonundan beri en az rağbet gören BTMM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanı.

Yeni başlayanlar için Rovelli, alanda bir uzman. Kendisi kuantum yerçekimine odaklanan kuramsal bir fizikçi. Bu alan, tarihteki en büyük iki kuramdan birini birleştirmeyi deniyor: Isaac Newton’ın yerçekimi kuramı ve Albert Einstein’ın genel görelilik kuramı.

Rovelli aynı zamanda doyumsuz bir popüler bilim yazarı, bu yüzden karmaşık fikirleri açık, basit kavramlara dönüştürmekte usta.

Tech Monthly yayın editörü Nicola Davis, The Guardian‘da şöyle bildiriyor: “Rovelli, önde gelen bilimsel kuramları, ayrıntılı dipnotların tuzağına düşmeden açık ve ilgi uyandıran şekilde iletmede nadir bulunan bir hünere sahip.”

Bir diğer üstünlük ise, kitabın sadece 78 sayfa uzunluğunda olması; böylesi göz korkutucu bir konu için çok korkutucu bir uzunluk değil. Ayrıca yazara göre, konular hiçbir okuyucuyu zorlamıyor.

Rovelli, Penguin’in reklam videosunda şöyle söylüyor: “Kitap çağdaş fiziği kapsıyor ve çağdaş bilim hakkında hiçbir şey bilmeyen insanlar için yazıldı. Isı nedir? Uzay nedir? Zaman nedir? Ve özellikle … hâlâ kaç tane gizem bulunmaktadır? Bildiklerimiz yerine bilmediklerimiz hakkında çok sayıda şeye odaklanıyor.”

Ravelli’nin kitabı hakkında SevenBriefLessons.com adresinde daha çok şey öğrenebilirsiniz. Ayrıca Rovelli tarafından okunan kısa kitap alıntılarını dinleyebilir, kitabın yedi bölümünden her biriyle bağlantılı olan etkileşimli web sayfalarıyla vakit geçirebilirsiniz.

Rovelli ve son kitabı hakkında daha fazlasına YouTube‘dan, veya aşağıdan bakın:

Business Insider