Fosilleşmiş, İnsan Büyüklüğünde Akrep Bulundu!

Akreplerin korkutucu olduğunu düşünüyorsanız 467 milyon yıl önce Dünya üzerinde yaşıyor olmak istemezdiniz! Şimdilerin küçük yaratıklarını karada gözlemliyoruz ancak ataları suda yaşıyordu. Yale Üniversitesi’nden bir grup bilim insanının yaptığı bu buluş BMC Evolutionary Biology dergisinde yayınlandı ve ekip yeni türe Pentecopterus decorahensis ismini verdi.

Fosilleşmiş su akreplerine rastlamak mümkün. 9 santimetreden 9 metreye kadar her büyüklükte olabiliyorlar ve muhtemelen iyi birer avcıydılar. Araştırmanın baş yazarı James Lamsdell bu konu hakkında “Bu ilk büyük ve gerçek avcı. Onunla yüzmek istemezdim! Böcekleri sevmememden kaynaklanan bir şey. Belli bir büyüklüklüğe ulaştıktan sonra daha fazla büyümemeliler” diyor şaka ile karışık, Associated Press’e verdiği röportajda.

Günümüzdeki türdaşlarının aksine Pentecopterus iğnelerini saldırmak için kullanmıyordu. Avlanmak için kollarını kullanıyordu. Fosil Iowa’da bir kraterde bulundu. Fosilden birkaç milyon yıl daha genç olan bir meteorun oluşturduğu kraterde, çarpışmanın ardından 3 milyon yıl daha su yaşamının devam ettiği düşünülüyor. Ancak meteorun kalıntıları sayesinde fosilleşme miktarı o bölgede çok yüksek. Araştırmacılar o bölgede fosil aramaya devam ediyorlar.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...