Galakside Başka Akıllı Canlılar Var mı?

Samanyolu Galaksisi. Geceleri, ışık kirliliğinin az olduğu bölgelerde galaksimizin spiral kollarından biri, puslu ve soluk bir şekilde görülebilir. NASA

İnsanların düşünce tarihindeki en büyük ve en uzun soluklu sorulardan biri de, Evren’de başka zeki yaşam biçimleri olup olmadığı. Fakat Dünya dışı muhtemel medeniyetlerin miktarına yönelik tahminler yapmak çok zor.

Nottingham Üniversitesi’nin önderliğinde yürütülen ve dün yayınlanan yeni çalışma, bu soruna karşı yeni bir yaklaşım sergiliyor. Diğer gezegenlerdeki zeki yaşam biçimlerinin Dünya’dakilere benzediğini varsayan araştırmacılar, kendi galaksimizde (Samanyolu galaksisi) bulunması muhtemel olan ve zeki biçimde iletişim kurabilen medeniyetlerin sayısını tahmin etmişler. Yuva galaksimizde, 30’un üzerinde etkin iletişim kuran zeki medeniyet olabileceğini hesaplamışlar.

Nottingham Üniversitesi’nde astrofizik profesörü olan ve araştırmaya önderlik eden Christopher Conselice şöyle açıklıyor: “Dünya’da olduğu gibi, zeki yaşamın diğer gezegenlerde oluşması için 5 milyar yıl gerektiğini varsayarsak; Galaksi’mizde en az birkaç düzine faal medeniyet olmalı.” Conselice ayrıca, “Bu fikirde evrime bakıyoruz, fakat kozmik bir ölçekte” diye açıklıyor. “Bu hesaplamayı, Astrobiyolojik Kopernik Limiti şeklinde adlandırıyoruz.” Fakat bunun sadece bir varsayım olduğunu belirtmekte fayda var. Galakside bizden başka canlı olmayabilir de. Belki de diğerleri çoktan yok olmuştur?

Nottingham Üniversitesi/ScienceDaily. Ç: O.