Güneş Enerjisiyle Çalışan Tuk Tuk

Naveen Rabelli ve Tejas Tuk Tuk

naveen_rabelli_his_solar_tuk_tuk_at_abhar_zanjan_province_iran_on_his_way_from_india_to_europe_for_wave_trophy_ev_rally_photo_naveen_rabelli_2

Rabelli güneş enerjisiyle çalışan tuk tukuyla Hindistan’dan Almanya’ya giderken İran’da mola veriyor.

Dünyanın en büyük rallilerinden olan 6. WAVE Trophy Rally, 10-18 Haziran arasında gerçekleşecek. 80 katılımcı için Almanya’da başlayıp Cenevre’de bitecek olan yarış, Naveen Rabelli için biraz daha farklı olacak.

Otomotiv mühendisi Rabelli, yarış için güneş-enerjili bir tuk tuk dizayn etti, ya da elektrikli bir triportör de denebilir. Tuk-Tuk Tejas adını verdiği aracıyla, sadece WAVE Trophy Rally’nin kapsadığı 1600 kilometreyi(neredeyse 1000mil) kat etmekle kalmayıp, Hindistan’ın Bangalore şehrinden yarışmanın olduğu yere kadar da kullanacak, bu da 8800 kilometre (yaklaşık 5500 mil).

Tuk-Tuk Tejas güneş enerjisiyle çalışıyor. Dolayısıyla Rabelli günde sadece 100 km(62 mil) yol almayı planlıyor. Bu tempoda rallinin yapılacağı yere ulaşması 100 gün sürecek. Ve bütün bunları başardıktan sonra da Rabelli Londra’ya kadar devam etme hayalinde. Son 4 yıldır kendi dizaynı olan bu aracını test ediyor ve bu güneş-enerjili yolculuk için hazırlıyor.

Rabelli Tuk-Tuk Tejas’ı yaparken, aslında WAVE Trophy’nin kurucusu ve yöneticisi Louis Palmer’ın izinden gitmiş. Palmer, 2008’de kendi solar-taksisiyle bütün dünyayı dolaşmış. Bu projenin amacı, dikkatleri güneş enerjisine ve sıfır emisyonlu taşıtlara dikkatleri çekmek. Ve Palmer, bu başarısından ötürü, Birleşmiş Milletler tarafından “Yeryüzünün Şampiyonu” ödülünü almış.

Rabelli, bu amaçları daha ileriye taşımak ve güneş enerjisinin ne kadar güvenilir ve çevre dostu olduğunu gösterebilmek için çalışıyor. Diğer takımlar da, ticari olarak satılan Tesla Model S ve Zero S motosiklet gibi fişe takılabilir elektrikli arabalarla; Citroen 2CV ve Saab 900 gibi ev yapımı dönüştürülmüş araçların karışımıyla yarışmaya katılacaklar.

Rabelli’nin Facebook sayfasına göre, eğer her şey plana uygun giderse, 4 Mayısta İran’ı geçmiş ve Türkiye’ye girmiş olacak. Hesaplarına göre, 2800 km(1739 mil) boyunca İran’da yol aldığında 24kWh enerji üretmiş olacak. Bu da 175 litre benzinden tasarruf etmek demek. 11 Haziranda, yarış başlangıç çizgisi olan kuzey Almanya Bremerhaven’e gitmek için; Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan ve Avusturya’dan geçecek.

 

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir