Güneş Sistemi Samanyolu Galaksisinde Gezerken, Çarpan Kuyruklu Yıldızlarla Kıtalar Oluştu

Sanatçının tasvirinde antik Dünya'ya çarpan meteorlar. Canlandırma: NASA Goddard Uzay Uçuş Merkezi Kavramsal Görüntü Laboratuvarı

Curtin Üniversitesinde yürütülen yeni bir çalışmada, Dünya’daki ilk kıtaların Güneş sistemi Samanyolu galaksisinin sarmal kollarından geçen kuyruklu yıldız çarpışmalarıyla oluştuğunu gösteren kanıtlara ulaşılmış. Araştırma, gezegenimizin oluşumuna dönük geleneksel düşünceyi tamamen değiştiriyor.

Üç gün önce Geology bülteninde yayımlanan yeni çalışmada araştırmacılar, Dünya’nın kabuğunun sadece gezegen içindeki süreçlerle oluştuğunu söyleyen mevcut kurama karşı çıkıyor ve Dünya’nın oluşum tarihi ile evrendeki yerimize ışık tutuyorlar.

Curtin Dünya ve Gezegen Bilimleri Ana Bilim Dalında yer alan Mineral Sistemleri Zaman Ölçekleri Grubu’nda çalışan baş araştırmacı Profesör Chris Kirkland, Dünya’nın kabuğundaki mineraller incelendiğinde yaklaşık her 200 milyon yılda bir kabuk oluştuğunun görüldüğünü ve bu durumun, Güneş sistemimizin galakside yüksek yıldız yoğunluğu içeren bölgelerden geçişiyle uyuştuğunu söylüyor.

“Güneş sistemi Samanyolu galaksisi etrafında dönerek, hemen hemen her 200 milyon yılda bir galaksinin sarmal kolları arasından geçiyor” diyor Kirkland.

“Batı Avustralya’daki Pilbara Kratonu ile Grönland’daki Kuzey Atlantik Kratonu’nda yer alan minerallerin yaşları ve izotop imzalarına baktığımızda, benzer bir kabuk oluşum ritmi olduğunu görüyoruz. Bu ritim, Güneş sisteminin galaksinin en yoğun yıldız barındıran bölgelerinden geçtiği dönemlere denk geliyor.

“Yıldız yoğunluğu daha yüksek olan bölgelerden geçilirken, Güneş sisteminin en uzak kısımlarından kopan kuyruklu yıldızların bazıları Dünya’ya çarpmış olmalı.

“Dünya’ya çarpan kuyruklu yıldızlardaki bu artış, Dünya yüzeyini daha fazla eritmiş ve ilk kıtaların yüzen çekirdeğini meydana getirmiş olmalı.

Yazar: Lucien Wilkinson/Curtin Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.