HIV İçin Yeni Tedavi Umudu!

Virüsün kılıfındaki porlar, onun gizlenmesine ve besin tedarik etmesine yardımcı oluyor.

hiv_shell
HIV’in koruyucu kılıfındaki porlar hücre tarafından fark edilmemesini ,DNA’sını eşleyerek sağlıklı hücreleri de hasta etmesini sağlıyor

Birleşik Krallıktaki araştırmacılar HIV’in koruyucu kılıfının immün sistemin farkı olmaksızın nasıl da sağlıklı hücrelere istila etmesine yardımcı olduğunu keşfetti.

Bilim adamları HIV’in sağlıklı hücreleri hastalandırmak için kendi genetik materyalini, hücrenin genomunun içine girecek DNA’da kopyaladığını biliyorlardı. Ancak bağışıklık sistemini nasıl atlattığı ya da virüsün bu DNA’yı yapmak için materyali nereden bulduğu hala belirsizdi.

Asıl cevap ise virüsün kendine özgü protein katlanması ya da protein kılıfında yatıyor: Virüsün tamamını ufak tefek porlarla çevreleyen bir kılıf. Virüs hücre içine kendi yolunu yaptığı anda bu kılıf iki şey yapıyor: Virüsü gizleyip konak hücrenin immün sistemi için tanınmaz hale getiriyor, daha sonra genetik yapı taşlarını küçük porlara doğru çekiyor. Bu yapı taşları konak hücre genomuna nakil olarak DNA’nın oluşmasını sağlıyor.

Bilim adamları şimdi virüsteki bu porları bloke edecek ve transkripsiyondaki DNA dizilenmesini sekteye uğratacak kimyasal içeren bir ilaç üzerinde çalışıyorlar. Bu ilaç insan hücreleri içine giremezken HIV’in porları için engel oluşturabileceğini gösteriyor. Bu da onu, gelecekteki tedaviler ya da eklenecek gelişmeler için hedef yapıyor.

Kardelen Çelikel