Hmm.. Demek Acı Seviyorsunuz, Psikopat Olabilir misiniz?

İnsanların kendine has eğilimlerinden biri de acı tada sahip yiyecekleri sevmeleri. Diğer hayvanlar bunlardan genelde kaçıyorken, bizle seve seve yiyor, içiyoruz. Bu durum bilim insanlarının da yıllardır dikkatini çekiyor ancak henüz nedenini pek anlamış değiller. Appetite dergisinde çıkan bir araştırmada ise, bir grup araştırmacı bu tatları ne kadar sevdiğinize göre bir kişilik tahlili yapmış ve diyorlar ki, “eğer acı tatları seviyorsanız, psikopat olabilirsiniz.”

Yaklaşık 500 kişinin katıldığı bu deneyde, katılımcılara acı, tatlı, tuzlu ve ekşi tatları ne kadar sevdikleri sorulmuş. Ardından da kişilik testlerine tabii tutulmuşlar. Sonunda da damak zevkleri ile kişilikleri karşılaştırılmış.

Ekip bu deneyin sonunda acı tatları sevenlerin narsisist ve şiddete yatkın olduğunu bulmuşlar. Ayrıca acı tatların diğer çoğu tattan daha fazla kişiliği yansıttığını da ekliyorlar. Araştırmanın yazarlarından bir tanesi, “araştırmanın sonuçlarına göre kişiler karanlık taraflarını yiyecek ve içeceklerine yansıtıyor” diyor.

Ancak diğer bilim insanları konuya biraz tereddütlü yaklaşıyorlar. Araştırmanın kişilik ile damak zevkinin alakasına ışık tutacağında hemfikirler ancak bir kısmı damak zevkinin eksi deneyimlere ve bulunulan kültüre göre şekillenebileceğini belirtiyorlar. Ayrıca, deneyde seçilen yiyeceklerin acı tadı tam yansıtmayabileceklerini söylüyorlar çünkü acı kişiden kişiye göre değişebiliyor. Bir eleştiriyi de araştırmanın kişiliğin damak zevkini ya da damak zevkinin kişiliği nasıl etkilediği hakkında herhangi bir fikir dahi vermemesine geliyor.

Kısacası, araştırma ilgi çekici fakat kesin birşey söylemek için erken. Bu yüzden, sonraki çalışmaları beklememiz gerekiyor.