Hücrelerin İçerisindeki Hareketleri Yüksek Çözünürlükte İnceleyin!

1500lerde ilk mikrobun keşfedilmesi ile insanların küçüklerin dünyasında olan merağı artmaya başladı. Onları daha iyi anlamak için çıplak gözle görmek istediler. Teknolojinin gelişmesi ile mikroskoplar üretildi ve artık mikro organizmalar gözle görülebilecekti. İnsanoğlunun merağı sınırsızdır. Onları yüzeysel görmek yetmedi, içerisinde nelerin olduğunu da görmek istedik. Teknolojimiz elverdikçe bunu da başardık. Artık olan biteni yüksek çözünürlükle izleyebiliyoruz!

Geçtiğimiz Ağustos ayında bu konu hakkında bir makale yayınlanmıştı. Makalede yüksek çözünürlüklü mikroskoplarla hareket halindeki detayların daha net görülebileceği müjdesi verilmişti. Ancak bugünlerde Ulusal Sağlık Enstitüsü’nde yönetici olan Francis Collins, bloğunda bir video yayınladı ve konuyu tekrar gündeme taşıdı.

Bu video hücreye şeklini veren birimler hakkında. Videoda görmekte olduğunuz kırmızı yapı actin filamentleri, bu yapılar hücrenin iskeletini oluşturuyor. Yeşik noktalar ise klatrin kaplı çekirdekler, bu yapılar ise hücrenin ihtiyaç duyduğu molekülleri taşıyorlar. Videoda, filamentlerin çekirdekleri hücrenin içerisine nasıl çektiğini görebilirsiniz. Bu videoyu hazırlamak için, araştırmacılar Yapısal Aydınlatma Mikroskbu’nu (structured illumination microscopy) kullandı ve hücrenin diğer kısımları için de bu tip videolar hazırlamayı planlıyorlar.