İlk Kez Proteinlerin Tekil Görüntüsü Elde Edildi!

screen_shot_2016-01-11_at_2.31.18_pm

İnsan vücudunda binlerce farklı protein mevcut. Her biri işlevlerini belirleyen farklı şekillere sahip. Bilim insanları bu şekilleri görüntülemek için yıllardır uğraşıyorlar. Tek tek görüntülemeye çalıştıklarında defalarca başarısız oldular ve kristal oluşturmalarını sağlayıp görüntülemeyi denediler. Ancak her protein kristal oluşturmuyordu ve oluşturanlardan bazıları da iyi görüntülenemiyordu. Şimdi ise bir grup bilim insanı, grafen kullanarak, proteinlerin tekil görüntüsünü almayı başardı.

Bunu yapmak için ekip ilk olarak grafen kağıdının üzerine görüntülenmesi hedeflenen proteinleri fışkırttı. Ardından düşük enerjili holografi elektron mikroskobu kullanarak, proteinlerdeki elektronları yerinden oynattılar ve elektronların diğer elektronlarla etkileşimlerini kaydettiler. Düşük enerjili mikroskobun kullanılması, proteinlerin yok olmasını önlüyordu, çünkü proteinlerin tekil fotoğraflarının çekilmemesinin en büyük nedeni mikroskoplardan gelen enerjinin proteinin yok etmesiydi. Ardından bilgisayarlar kullanarak oluşan hologram görüntüsü proteinlerin gerçek görüntüsüne çevrildi.

Görüntülenen proteinlerin şekilleri zaten biliniyordu. Ekibin sonraki amacı, şekilleri hakkında hiçbir bilgimizin olmadığı proteinleri görüntülemek. Bilim insanları proteinlerin görüntüleri hakkında ne kadar emin olurlarsa, hastalıklarla mücadeleleri de o kadar güçlü olacaktır.