İnsan Burnunda Yeni Bir Doğal Antibiyotik Keşfedildi

MRSA, Ingestion by Neutrophil

İnsan burnu bakteriler ile kaplanmıştır. Orada bulunan bazı bakteriler bizi hasta edebilir, fakat orada bulunan diğer bakteriler onları yok etmek için anahtar rolünde olabilirler. Bugün, bilim insanları insan burnundaki bir bakterinin ürettiği yeni bir antibiyotiğin keşfini duyurdular. Lugdunin adlı antibiyotik, resimde de görülen Methicillin-Resistant Staphylococcus aureus’a (MRSA) karşı savaşabiliyor. MRSA, hayatı tehlikeye sokan enfeksiyonlara neden olabilir ve bazı antibiyotiklere dirençlidir.

Bilim insanları insanların burunlarından örnek aldıktan ve buldukları farklı bakteri türlerini yetiştirdikten sonra yeni bir antibiyotiği teşhis ettiler. Yaşam alanları arasında hem MRSA (insanların yaklaşık %30’unun burnunda yaşarlar) hem de iki bakteri aynı ortama konulduğunda diğerini öldüren bakteri (Staphylococcus lugdunensis) bulunmaktadır. Onun silahı, ekibin keşfettiği, yeni antibiyotiklerin ilk üyesi olan lugdunin idi.

Nature’a göre lugdunin farelerdeki MRSA enfeksiyonuna karşı etkiliydi ve nadir olarak insanların burnunda MRSA ile beraber bulunuyordu. Bunun zamanla meydana gelmesine karşın MRSA’nın lugdunine karşı bir direnç oluşturduğunu görmediler. Bu lugduninin onun kullanımlarına sahip olduğu anlamına gelmiyor ve onun keşfi insanın mikrobiyomunun başka antibiyotiklere ev sahipliği yapabileceğini gösteriyor.

Alp Sarısoy