Istakozlar Deniz Analarını Nasıl Yiyor?

lobster_poop
Fotoğraftaki Yazılar: Resimdeki her dairesel hücre deniz analarının zehir bulunduran hücresi, ıstakoz dışkısında toparlanmış ve özel bir şekilde gruplanmışlar. Aşağıda görülen zar ise zehirli hücreler ile ıstakoz vücudunun temas etmesini önlüyor.

Japonyadaki bilim adamlarının “Plankton and Benthos Research” dergisindeki yeni makalelerine göre, Istakozlar yedikleri deniz anasından korunmak için bir zarın içinde biçiyorlar.

Doğadaki, fan ıstakozuna bakılınca (Ibacus novemdentatus), kendilerini yedikleri zehirli deniz analarından korumak için özel yollara sahip, kendi üzerlerine çekip bir anda yiyorlar ve yedikleri parçalara dokunaçlar da dahil. Bağırsaklarındaki bir kitin tabakayla kendilerini koruyorlar fakat sadece bu alanda bir korumaya sahipler.

Istakozların kendilerini nasıl koruduklarını öğrenmek için, araştırma grubu larvaların birkaçına Japonya’da bulunan bir deniz ısırganı yediriyorlar ve dışkılarını inceliyorlar.

Dışkılarda görülen zar zehirli hücreleri bir kılıfla sarar gibi sarıyor ve vücudu zehirden koruyor. Bu hücreler sadece kılıf zarın içinde bulunuyor ve vücudun diğer kısımlarına gitmeyip zarar vermemesi için zehiri engelliyor.

Anılcan Kuş