Katil Asteroide Ziyaret

101955 BENNU küçük boyutlarına rağmen güneş sistemindeki en tehlikeli asteroitlerden. 2135 yılında asteroit Dünya’ya 300.000 km mesafeden geçecek ve bu sırada Dünya’ya çarpma olasılığı 2.700’de 1 gibi rahatsız edici bir rakama yükselecek. Arizona Üniversitesi’nin Ay ve Gezegen Laboratuvarı ekibinden Bashar Rizk, çarpışma hesaplamalarına dayanarak, asteroidin çarpma noktasına 8 kilometre uzaktaki bir insanın yaşama ihtimalinin çok düşük olduğunu ortaya çıkardı. Eğer Bennu bir şehre çarpacak olursa “yeryüzünden silebilir, çoğu bina yıkılır, tutuşur ya da ikisi birden olur” diyor Rizk. “Ortaya çıkan alev topu güneşten 1.500 kat daha parlak olur.”

İşte bu yüzden NASA bu ay güneş gücüyle çalışan bir uzay aracını asteroitle buluşmaya gönderiyor. OSIRIS-Rex (Köken, Tayf Yorumlaması, Kaynak Tanımlama, Güvenlik ve Regolit Kâşifi) Bennu’ya kadar neredeyse 2 milyar kilometre uçacak, sonra karbonlu kaya yüzeyden örnek toplayacak, güneşin ısısının asteroidin rotasını ne kadar değiştirdiğini hesaplayacak. Bu etkiyi anlamak asteroidin nereye yöneldiğini belirlememize yardımcı olabilir ve bir de savunma yöntemi sağlayabilir: Bilim insanları güneşin ısısını kullanarak Bennu’nun Dünya’ya çarpmasını önleyebilirler.