Koronavirüsü Taşınabilir Morötesi Işık Cihazıyla Öldürmek Artık Mümkün Olabilir

Morötesi LED'ler. DHgate

Penn State, Minnesota ve iki Japon üniversitesinde çalışan araştırmacılara göre; yüksek yoğunlukta morötesi ışık yayan kişisel, elde taşınabilir bir cihaz kullanarak yeni koronavirüsü öldürüp, alanları dezenfekte etmek artık mümkün.

Alanları bakteri ve virüslerden arındırmak ve temizlemek üzere yaygın şekilde kullanılan iki yöntem var: Kimyasal maddeler kullanmak veya morötesi (UV) radyasyona maruz bırakmak. UV radyasyonu (ışınımı), 200 ila 300 nanometre aralığında bulunuyor ve virüsün çoğalmasını ve bulaşmasını önleyerek, onu ortadan kaldırdığı biliniyor. Bu etkili UV yaklaşımının yaygın şekilde benimsenmesi, mevcut salgın esnasında çok talep edilen bir şey olsa da; UV radyasyon kaynaklarının yeteri kadar yüksek dozda UV ışığı yayması gerekiyor. Bu yüksek dozlara sahip cihazlar şu an mevcut olsa da, UV radyasyon kaynağı genelde cıva içeren, pahalı bir gaz deşarj lambası oluyor. Ayrıca yüksek enerji gerektiriyor, nispeten kısa yaşam süresine sahip ve hantal.

Çözüm ise yüksek verimli, UV ışık yayan diyotlar geliştirmek. Bunlar çok daha taşınabilir, uzun süre dayanabilen, enerji açısından verimli ve çevre dostu şeyler olabilir. Bu LED’ler mevcut olsa da, ışık yayımı için akım uygulamak karmaşık bir iş; çünkü bu elektrot malzemesinin de UV ışığı geçirmesi gerekiyor. Fakat mevcut malzemeler ışığı büyük oranda tutuyor. Ancak araştırmacılar, yakın zaman önce keşfedilen yeni bir saydam iletken sınıfıyla bu sorunun çözülebileceğini keşfetmişler. Strontiyum niobat isimli bu madde ile ucuz, etkili ve taşınabilir dezenfeksiyon cihazları üretilebilir.

Penn State Üniversitesi/ScienceDaily. Ç: O.