Kuyruklu Yıldızın Üstündeki Buz Güneş Sistemimizle Yaşıt!

Bu kuyruklu yıldız mı daha yaşlı yoksa Güneş Sistemi mi? Eğer sorunun muhattabı kuyruklu yıldızın üstündeki buz olsaydı cevap Güneş Sistemi ile aynı yaştalar olacaktı.

The Astrophysical Journal Letters dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre araştırmacılar 67P/Churyumov-Gerasimenko kuyruklu yıldızının yüzeyindeki buzun Güneş Sistemi ile aynı zamanlarda oluştuğunu keşfetti. Kuyruklu yıldız şu sıralar Rosetta uzay aracı tarafından gözlem altında.

Buzun yüzeyi kristallenmiş durumda bu da buzun içinde düzgün bir şekilde yerini almış su moleküllerinin işareti. Bu görünüm suyun yavaş yavaş donması sırasında ortaya çıkıyor tıpkı soğuyan bir nebulada olduğu gibi. Uzmanlar buzun -228 ile -223 dereceler arasında oluşmuş olduğuna inanıyor.

Araştırmacılar bu bilgiye buzu moleküler düzeyde analiz ederek ulaşmadı sadece buzun içinde hapsolmuş kimyasallar bu bilgiye ulaşmalarını sağladı. Buz az miktarda Argon taşıyordu bu miktar ancak amorf yapıdaki buzlarda beklenen bir orandı. Buz amorf yapıdaysa bu Güneş Sistemi’nin dışında oluşmuş olabileceğini gösteriyor.

Araştırmacılar bu yeni bilginin Güneş Sistemi’nin oluşum sürecini çalışan diğer bilim insanlarına yardım edeceğini umuyor.

Rosetta uzay aracı bu yılın Eylül ayına kadar aktivitesini sürdürecek.