Laboratuvarda Yetiştirilen Algler, Mercanların Kurtarılmasına Yardımcı Olabilir

Mercan resiflerinin başı dertte. Avustralyalı araştırmacılar, Nisan ayında Büyük Set Resifi’nde başka bir büyük ölçekli beyazlama dönemi yaşandığını aktarmıştı; beş yıl içinde üçüncü defa… Bu yılki beyazlama, 2016 ve 2017 yıllarında denizdeki ısı dalgaları sebebiyle gerçekleşen ve resif genelindeki mercan örtüsünü yarıya indiren beyazlaşmalara göre çok daha yaygın görünüyor. Bu gidişat, denizdeki ısı dalgalarının artan yoğunluk ve sıklığı ile paralel biçimde, bütün dünyada yaşanıyor. Bazı deniz biyologları, bu canlılara zaman kazandırmanın yollarını arıyor. Bunu yapmanın bir yolu da, simbiyotik algleri geliştirmek olabilir. Mercanların rengi, hücrelerinde yaşayan alglerden geliyor. Algler, mercanlara besin de sağlıyor. Mercanlar ise bunun karşılığında onlara barınak ve karbondioksit sunuyor. Fakat bu ortaklık, sıcak dalgalarda bozuluyor.

Araştırmacıların yayınladığı yeni çalışmada, dört yıldır laboratuvarda yetiştirilen alg nesillerinin sıcağa karşı daha dayanıklı olduğu keşfedilmiş. Bu alglerin, aynı zamanda mercanlara fayda sağladığı da bulunmuş. Algler arasında üç neslin, sıcak suda yedi gün boyunca simbiyozda kaldığı ve mercanların beyazlaşma dayanımını etkin şekilde artırdığı görülmüş.

Ayrıca bkz: Bilim İnsanları, Okyanusa Kasıtlı Olarak Antibiyotik Koyuyor; Üstelik Bu, Bizim Son Umudumuz