Ebeveynler, eğer liseye giden çocukları derslerde iyi not almak için motive olmamışsa, bu durumu hiçbir şeyin değiştirmeyeceğini düşünüp korkabilirler.
Fakat 1.600’den fazla öğrencinin iki yıl boyunca takip edildiği yeni bir çalışmada, öğrencilerin akademik motivasyonunun sıklıkla değiştiği ve bu değişimin genelde iyi yönde olduğu bulunmuş.
Sonuçlar, öğrencilerin okulda duyduğu “aidiyet” hissini artırmanın, akademik motivasyonu yükseltmede anahtar yöntemlerden biri olduğunu gösteriyor.
Çalışmanın baş yazarı ve Ohio Eyalet Üniversitesi’nde eğitim çalışmaları profesörü olan Kui Xie, “Elde ettiğimiz sonuçlar, daha düşük motivasyon seviyeleriyle yola başlayan öğrencilere yönelik daha umutlu bir tablo gösteriyor” diyor.
Araştırmada motivasyonun, genelde zannedildiğinden daha karmaşık olduğu bulunmuş. Öğrencilerin, genelde akademik davranışlara yön veren birden fazla tip motivasyona sahip olduğu keşfedilmiş. Örneğin bazı öğrenciler hem içlerindeki öğrenme aşkıyla iyi notlar almak üzere motive olabilirken, hem de mezun olduktan sonra iyi bir meslek edinme isteğiyle motive oluyormuş.
Sonuçlar, öğrencileri en kötüden (hiç motivasyonu olmayan) en iyiye (kendinden motivasyonlu; yani hiç dış etkiye ihtiyaç duymadan içinde öğrenme isteği olan) kadar altı farklı profile yerleştirmiş.
Çalışma, geçenlerde Journal of Educational Psychology bülteninde yayımlandı.
Jeff Grabmeier/Ohio Eyalet Üniversitesi. Ç: O.