Makarna, Uygun Şekilde Tüketildiğinde Kilo Vermenize Yardımcı Olabilir

Olley.

İş kilo vermeye geldiğinde, makarna gibi çoğunlukla şeytan gibi gösterilmiş olan bir yemek bulmak zordur, fakat yeni bir çalışmada bulunduğuna göre, doğru koşullar altında makarna gerçekte o kadar da kilo aldırmıyor.

20.000’den fazla insanı kapsayan bir çalışma sayesinde İtalyalı araştırmacıların bulduğuna göre, makarna aslında sağlıklı bir kiloyu sürdürmenize yardımcı olabilir.

Farketmemiş olabilirsiniz fakat son yıllarda gıda konusunda biraz sessiz bir devrim gördük.

Sağlıklı bir beslenmenin geleneksel ‘kötü çocukları’ (tereyağı, tuz ve yumurta), bilimsel kanıtlara rağmen on yıllar boyunca süregelmiş olan resmî ABD beslenme tavsiyelerine meydan okuyan çalışmalarla birlikte, yeni araştırmalar üzerinden bağışlanmaya başlıyorlar.

Ve şimdi araştırmacılar bize, makarnadan kaçınmanın da bir anlamı olmadığını söylüyorlar.

Ancak açık konuşalım; kimse size tereyağı, kremalı makarna ve tuzlu yumurtaya yüklenmeniz gerektiğini söylemiyor. Eski bir atasözü olan “Fazlası zarar”, hiç daha geçerli olmamıştı.

Neuromed Enstitüsü’ndeki araştırmacıların yeni bir çalışmada açıkladıklarına göre makarna, sağlıklı bir Akdeniz beslenme düzeninin parçası olarak yendiğinde, kilo vermenize yardımcı oluyor.

Takım üyesi Licia Iacoviello şöyle söylüyor: “Ünlü görüşe göre makarna, kilo vermek istediğiniz zaman genelde uygun bir şey olarak düşünülmez. Üstelik bazı insanlar bunu yemeklerinden tamamen kaldırıyorlar.”

“Bu araştırmanın ışığında, bunun doğru bir tutum olmadığını söyleyebiliriz. Biz, İtalyan Akdeniz geleneğinin temel bir bileşeni hakkında konuşuyoruz ve bunu onsuz yapmak için hiçbir sebep yok.”

Iacoviello ve meslektaşları, Güney İtalya’nın Molise bölgesinden 35 yaşın üstünde olan rastgele 14.402 katılımcı topladı (bu yaş grubu, Moli-sani Projesi olarak biliniyor). İtalya’nın tamamından olan ve 18 yaşın üstündeki 8.964 katılımcıdan oluşan bir başka grup ise ayrı olarak çözümlendi (buna INHES yaş grubu dendi).

Takım, her bir katılımcının son 24 saatte ne yediğini öğrenmek için, içinde zaman, tüketim yeri, besin ve meşrubatların detaylı açıklaması, tüketim miktarı ve markanın da bulunduğu standart bir anket kullandı.

Porsiyon boyutları hesaba katıldı ve katılımcılara belirli bir beslenme düzenini takip edip etmedikleri ile son 24 saatte normalden farklı yiyecekler yiyip yemedikleri soruldu.

Ayrıca, katılımcıların ağırlıkları, boyları, bel ve kalça çevreleri ölçüldü.

Çalışma sadece, makarna yemek ile sağlıksız bir kilo arasında hiçbir bağlantı bulmamakla kalmadı, ayrıca bu durumun tersinin geçerli olduğunu, çünkü makarna tüketiminin aslında daha ince olmakla bağlantılı olduğunu da buldu.

Araştırmacılar şu sonuca varıyor: “Makarna, Akdeniz beslenme düzeninin geleneksel bir parçası olarak, VKİ, bel çevresi ve bel-kalça oranı ile düşük bir fazla kiloluluk ve obezlik yaygınlığı ile olumsuz olarak bağdaştırılmıştı.”

“Moli-sani Projesi ile INHES bağlamında yürütülen diğer bilimsel çözümlemelerde olduğu gibi bu çalışmadan ortaya çıkan mesaj, Akdeniz beslenme düzeninin, ölçülü şekilde ve bütün öğe çeşitliliğine uyarak tüketildiğinde (makarna ilk sırada geliyor), sağlığınız için iyi olduğu,” diyor Iacoviello.

Yine de epey güçlü olan bazı uyarılar bulunuyor. Bunlardan en önemlisi, makarna tüketimi ile sağlıklı beslenme düzeni arasındaki ilişkinin, Akdeniz beslenme düzenine bağlı kalan kişi üzerinde şarta bağlı durumda olması (Bu beslenme düzeni, bakliyatlar, pirinç ve tahıl gibi karmaşık karbonhidratlar ve lif bakımından zengin olan besinlerden, ayrıca peynir, zeytinyağı, domates, sarımsak ve balıktan oluşuyor.)

Bu durum, kilosunu düşük tutabilen ve makarnanın keyfini çıkarabilen kişilerin zaten genel olarak sağlıklı ve dengeli bir beslenme düzenini sürdürdükleri ve makarnalarını, pek çok et içeren devasa, kremsi yemekler yerine balık ve sebzeler ile birlikte tükettikleri anlamına geliyor.

Bu kişilerin porsiyon boyutları da epey ölçülü, bu yüzden bütün bir öğün yerine, Akdeniz yemeklerinde geleneksel olan makarnanın bir tarafını konuşuyoruz.

Kathleen O’brien, NJ için şöyle bildiriyor: “Ankete katılanlara, porsiyon boyutlarını bildirmelerinde yardımcı olması için resimli küçük kitapçıklar verildi. En büyük porsiyon seçimi 86 gramdı; diğer bir deyişle 86 gram, bu İtalyanlar için çok büyük bir porsiyon teşkil etmişti.”

Bu yüzden, bu sonuçları özetlediğinizde, aslında o kadar şaşırtıcı değiller; eğer sağlıklı şekilde dengelenmiş bir beslenme düzenini sürdürürseniz, makarna da yiyebilirsiniz. Bütün bu iyi karbonhidratlar, tok hissetmenize yardımcı olabilir ve bu durum, eğer doğru şekilde yaparsanız, kalorileri kısmanıza yardımcı olacaktır.

Sonuçlar Nutrition & Diabetes bilim bülteninde yayınlandı.

ScienceAlert

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir