Mars’a İnen Parçalanmış Araç, Renk Değiştiren Yaprak ve Daha Fazlası

Bu Haftanın En Beğendiğimiz 10 Görseli
1/10
Avustralya Sürüngen Parkı – Tazmanya Canavarı Joey.

Tazmanya Canavarı nasıl sağılır?

Scientific Reports ‘da yayımlanan son bir çalışmaya göre, araştırmacılar Tazmanya Canavarı’nın sütünün, antibiyotiğe dirençli olan MRSA dâhil,  bakteri öldürebilen bir bileşime sahip olduğunu buldu. Eğer bu yararlı birleşeni ayırabilirlerse insanlara yardımcı olacak bir ilaca dönüştürebilirler.

2/10
Apple

Eskileri Atın, Yenisi Gelsin

Apple’ın yeni MacBook Pro dizüstü bilgisayarı kullandığınız uygulamaya göre değişen ve klavyenin üzerinde yer alan interaktif bir dokunmatik yüzeye sahip olacak. Apple’ın bu güncellemeyi duyurduğu tarih, aynı zamanda Apple’ın ilk dizüstü bilgisayarının satışa sunulduğu günün 25. yıldönümüne denk geldi.  1991 model Powerbook yukarıdaki görselde son model MacBookPro’nun yanında gösteriliyor. 25 yılda yaratılan farka bakın!

3/10
Microsoft

Tablet ve Masaüstü Bir Arada

Microsoft’da bu hafta birtakım büyük güncellemeleri duyurdu. Muhtemelen en heyecan verici güncelleme Surface Pro ya da şirketin ona verdiği diğer isimle Surface Studio ile ilgili olandı. Bu yeni cihaz bir tabletin ve bir masaüstü bilgisayarın özelliklerini tek bir cihazda birleştiriyor.

4/10
NASA/JPL/University of Arizona

Mars’a İnen Aracın Parçacıkları

Ekim ayının başlarında, Avrupa Uzay Ajansı, ExoMars aracını Mars’ın yüzeyine başarılı bir şekilde indirmeyi başaramadı. Şimdiyse, hasarın boyutunu NASA’nın Yüksek Çözünürlüklü Görüntüleme Bilim Deneyi (HiRISE) tarafından çekilmiş resimler sayesinde görebiliyoruz.

5/10
CDC

İlaç Olarak Solucanlar

Kancalı kurtlar geleneksel olarak, sindirim sistemine zarar veren parazitler olarak düşünülüyordu. Ancak yapılan son çalışmalarda, bilim insanları kancalı kurtların sindirim yolunda eksik olmasının, astım gibi doğuştan bağışıklık sahibi olan hastalıkların gelişimindeki anahtar faktör olabileceğini buldu. Bilim insanları kancalı kurtların gücünü alıp bu hastalıkları tedavi etmeyi ve önlemeyi deneyecekler. Bu hafta, araştırmacılar iyileştirme gücüne sahip proteini teşhis etmiş olabilirler.

6/10
Matthew Jacobs‘a hürmetlerle…

Renk Değiştiren Bir Yaprak

Genelde çiçeklerin renk değiştirdiğini düşünürüz, ancak Malezya’nın ormanlarında bulunan Begonia pavonina adlı bitkinin yapraklarının tuhaf bir şekilde renk değiştirdiği bulundu. Araştırmacılar, yaprakların çok gölgeli alanlarda fotosenteze yardımcı olabileceğini buldu.

7/10
NASA

Orbital ATK’ın Cygnus Aracına Yakın Çekim

Geçtiğimiz haftalarda Uluslararası Uzay Ajansı Orbital ATK’nın Cygnus kargo aracına bir yakın çekim elde etti. Cygnus yeni ve devam eden deneyler (nötronları ölçmek ve uzayda yangın başlatmak deneyleri dâhil) için malzemeleri tedarik etti.

8/10
NASA/JPL-Caltech/Cornell

Mars’ın Çikolata Tepeleri

NASA bu “Mars’taki Çikolata Tepeleri” fotoğrafını Ulusal Çikolata Günü için tweetledi. Bu kaya oluşumları; kalın, koyu renkli ve bilim insanlarını şaşırtan bir dış tabakaya sahip. Şimdilik, bunların aşınmış veya bir meteor çarpmasının ısısıyla erimiş eski bir kaya katmanının kalıntıları olabileceği düşünülüyor. Opportunity Rover aracının görevinin bir parçası da bu tepelerin nasıl oluştuğunu bulmak.

9/10
NASA Goddard Uzay Uçuş Merkezi

Mars’ı Nasıl Dünyalaştırabiliriz?

İnsanlar Mars’da yaşayabilmek istiyor, ancak bunu yapabilmek için öncelikle orada hayatta kalmanın bir yolunu bulmamız gerekiyor. Süper- sera gazları kullanarak Mars’ı nasıl Dünyalaştırabileceğimize dair yazımızı okuyun.

10/10
Uber

Talep Üzerine, Uçan Arabalar

Geçtiğimiz haftalarda Uber yeni projesinin bir “uygulama ile çağırılan ve dikey kalkış yapan hava aracı (VTOL)” olduğunu duyurdu. Muhtemelen bu talep üzerine gelen uçan arabalar planı biraz abartılı.

Çeviren: Diclehan Karakaya