MIND Diyeti, Bilişsel Performansın Artışıyla Bağlantılı

Nadine Primeau/Unsplash

Yaşlanma, bedene ve zihne büyük zararlar veriyor. Örneğin yaşlanan insan beyni dokusunda, bazen anormal protein kümeleri oluşuyor. Bu yapılar, Alzheimer hastalığının önemli bir işaretini temsil ediyor. Peki beyninizi bu tür etkilerden nasıl koruyabilirsiniz?

Rush Üniversitesi Tıp Merkezinde çalışan araştırmacılar, yaşlı yetişkinlerde amiloid plakları veya düğümleri şeklinde bilinen söz konusu protein birikimleri gelişse bile, bu kişilerin MIND adı verilen özel bir beslenme düzeninden fayda sağlayabileceğini keşfetmişler. Beyinde bulunan bu plak ve düğümler, sinir hücreleri arasında birikerek genelde düşünme ve problem çözme becerilerine müdahale eden birer patoloji konumunda.

Rush Üniversitesinde besin epidemiyoloğu olan Martha Clare Morris ile meslektaşlarının geliştirdiği MIND diyeti, Akdeniz ve DASH (Yüksek Tansiyonu Durdurmak için Beslenme Yaklaşımları) diyetlerinin bir karışımı niteliğinde. Daha önce yapılan araştırmalarda, MIND diyetinin kişide Alzheimer’a bağlı demans oluşma tehlikesini azaltabileceği bulunmuş.

Geçen hafta Journal of Alzheimer’s Disease bülteninde yayımlanan yeni bir araştırma, çalışmaya katılan ve hayatının çok da geç olmayan sonraki dönemlerinde MIND diyetini uygulayan deneklerde bilişsel sorunların oluşmadığını gösteriyor.

Yazar: Nancy Di Fiore/Rush Üniversitesi Tıp Merkezi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.