NASA, Dream Chaser Uzay Kargo Uçağı’nın Tam Ölçekli Üretimine Onay Verdi

Uzaya yeni bir ticarî kargo taşıyıcısı geliyor.

1963 yılında kurulan ve Fatih Özmen ile Eren Özmen çiftinin 1994 yılında satın aldığı Sierra Nevada Şirketi (SNC), “Dream Chaser” ticarî uzay kargo uçağının tam ölçekli üretimine başlamak üzere NASA’dan yeşil ışık aldı.

İlk görevini 2020 yılında gerçekleştirmesi tasarlanan şirket, 18 Aralık günü yaptığı duyuruda, Ticarî Yeniden İkmal Hizmetleri 2 sözleşmesindeki son aşamayı geçtiğini söyledi.

Şimdi şirket, Uluslararası Uzay İstasyonu’na (UUİ) kargo götürmede kullanılacak olan taşıma aracının tam ölçekli üretimine başlayabilir.

2 Yıl Var

Dream Chaser, esasen NASA’nın ticarî mürettebat programı için düşünülmüştü fakat nihayetinde, Boeing ve SpaceX’in yaptığı tasarımlar lehinde açığa alınmıştı.

Esas Dream Chaser’ın yeniden tasarlanan türü olan kargo türü, katlanabilir kanatlar içeriyor ve Uluslararası Uzay İstasyonu’na 5.500 kilogram kargo taşıyıp, Dünya’ya dönerken 1.850 kilogram getirebiliyor.

SNC, 2016 yılında SpaceX ve Orbital ATK’nin (artık Northrop Grumman Yenilik Sistemleri oldu) yanında, NASA’yla ticarî bir kargo sözleşmesi yapmaya aday olan üç şirketten biriydi. Söz konusu sözleşme, her bir şirket için UUİ’ye en az altı görev yapılmasını garanti ediyor.

Tam ölçekli Dream Chaser aracının çeşitli bileşenleri, halihazırda üretilip denenmiş durumda. SNC’de Uzay Keşif Sistemleri’nin Başkan Yardımcısı olan Steve Lindsey, geçtiğimiz Ekim ayında yapılan bir toplantıda, ilk Dream Chaser’ın montaj ve testinin “büyük bir bölümünün” önümüzdeki Ekim ayında tamamlanmasını beklediğini söylemişti.

Ticarî Uzay Yarışı

Yüksek fırlatma masrafları, ticarî uzay faaliyetlerindeki en sınırlayıcı etmenlerden birini oluşturuyor. Şirketler arasında yaşanan rekabetin artması, fırlatmaların maliyetinin azalmasına yardımcı oluyor ve daha ufak şirketler için yeni fırsatlar yaratıyor.

“Bu fırlatma aracı fiyatları düştüğü zaman; ticarî pazar gelişiyor. Bu arada bu fiyatlar, her uçuş görevimizde masrafların yaklaşık yüzde 80’ini oluşturuyor” diyor Lindsey.

Hem rekabet hem de gerçekleştirilen yenilikler arttıkça; şirketler, yıldızların arasında hak isterken yeni baskılarla karşılaşacaklar.

 

 

 

 

Futurism

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

1 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir