NASA, Hibrit Uçaklar Alanında Gelişme Kaydediyor

NASA’nın atmosfer içinde kalan bölge için yaptığı çalışmalar Dünya dışı çalışmaları kadar ilgi çekmese de bu çalışmaların gezegenimiz üzerinde büyük etkileri olabilir.

NASA’nın Glenn Araştırma Merkezi’ndeki araştırmacılar, aynı hibrit arabalar gibi gücünü hem fosil yakıtlardan hem de elektrikten alan hibrit uçaklar üzerinde çalışıyorlar. Bilim insanları, sistemin bütün bileşeleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu bileşenlere hibrit elektrik motorları gibi büyük parçaların yanı sıra uçakta yer alan kabloların yalıtımı gibi küçük şeyler de dahil.

NASA mühendislerinden Amy Jankovsky çalışmaları şöyle anlatıyor: “Bu sistemler, elektrik motorları ve jeneratörlerin türbin motorlarıyla birlikte çalışmasını sağlayarak, gücün uçakta dağıtılmasını ve bu sayede hava direncini yenmek için yakılan yakıt miktarının azaltılmasını hedefliyor. Araştırmamızın bir parçası da bu sistemlerin yapılmasını mümkün kılacak, hafif ağırlıktaki makinelerin ve elektrik sistemlerinin geliştirilmesini sağlamak.”

Araştırmacılar bu sistemlerin uçuş maliyetlerini %30’a kadar düşürebileceğini söylüyorlar. Geçtiğimiz yılda ABD’de yapılan ticari uçuşların 8,9 milyar galondan daha fazla yakıt tüketimine neden olduğunu düşünürsek, hem fosil yakıtların tasarrufu hem de karbon emisyonları açısından, hedeflenen rakamın ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlayabiliriz.

NASA’nın uçaklar üzerindeki diğer çalışmaları içerisinde şekil değiştirebilen kanatlar ve uçaklara yapılan kaza testleri yer almakta.