NASA’nın Lucy Uzay Görevi, Gezegen Oluşumunun ‘Fosillerini’ Arayacak

2 dakika 30 saniye süren bu pozlamada, Lucy'nin Atlas V roketiyle fırlatılışı görülüyor. Fotoğraf: Bill Ingalls/NASA

NASA’nın Jüpiter’in Truva asteroitlerine gönderdiği ilk uzay görevi Lucy, Cumartesi günü ABD’nin Florida eyaletindeki Canaveral Burnu Uzay Kuvvetleri İstasyonunda yer alan 41. Uzaya Fırlatma Kompleksi’nde Birleşik Fırlatma Birliğine (ULA) ait Atlas V roketiyle fırlatıldı.

Lucy, önümüzdeki 12 yıl boyunca bir ana kuşak asteroit ile yedi Truva asteroidinin yakınından geçecek. Uzay dairesi, böylelikle sadece bir uzay göreviyle pek çok farklı asteroidi ilk defa araştıracak. Lucy, yolculuğu sırasında gezegen oluşumuna yönelik bu “fosilleri” yakından araştıracak.

NASA Başkanı Bill Nelson şöyle aktarıyor: “Lucy, NASA’nın keşif ve bilim adına evrene ilerlemeye; evren ve içindeki yerimizi daha iyi anlamaya yönelik süregelen arayışını temsil ediyor. Görevle beraber ortaya çıkacak gizemleri görmek için sabırsızlanıyorum.”

Lucy, fırlatıldıktan yaklaşık bir saat sonra ULA Atlas V 401 roketinin ikinci kısmından ayrıldı. Her biri yaklaşık 7,3 metre uzunluğunda olan iki dev güneş paneli ise yaklaşık 30 dakika sonra açılarak, uzay aracının pillerini alt sistemlerine güç sağlamak üzere şarj etmeye başladı.

Dairenin Vaşington’daki merkezinde yer alan Uzay Görevi Başkanlığında başkan yardımcısı olan Thomas Zurbuchen, “Gerçek bir keşif görevi olan Lucy, bu gizemli Truva asteroitlerine dair daha fazla şey öğrenme ve güneş sisteminin ilk zamanlarının oluşum ile evrimini daha iyi anlama fırsatı sunuyor” diyor.

Lucy, kendi anteninden Dünya’ya ilettiği ilk sinyali 1 saat 6 dakika sonra NASA’nın Derin Uzay Ağı’na gönderdi. Şimdi saatte 108.000 kilometre hızla yolculuk eden uzay aracı, Güneş’in etrafından dolaşıp 2022 yılının Ekim ayında yeniden Dünya’ya doğru gelerek kütleçekim desteği kazanacak.

Kaynak: NASA. Çeviren: Ozan Zaloğlu.