Neanderthal DNAsı, Depresyon ve Bağımlılık

Yaklaşık 60.000 yıl önce insan Afrika’dan çıkarak diğer kıtaları keşfe koyuldu. Keşif esnasında birçok antik insanlar ile de iletişimde idi, mesela Neanderthaller. Tahminlere göre DNAmızın yüzde 4ü Neandetal DNAsı da içermekte. Ancak henüz bu kısmın bizim sağlığımız için etkisi olup olmadığını bilmiyoruz. Vanderbilt Üniversitesi’nden bir grup bilim insanı ise yaptıkları araştırmada bu DNAların 12 tane sağlık durumu üzerinde etkisi olduğunu iddia ediyor.

Neanderthal DNAları, depresyon, bağımlılık, fazla kan çökelmesi, güneşe hassasiyet gibi durumlar ile ilişkili olabilceği, 28.000 kişi üzerinde yapılan çalışmalarda ortaya çıktı. Ancak açık olan şey bu DNAların her zaman bizler için tehlike yaratmadığı. Ekip modernleşmemizden önce bu DNAların sağlık açısından bizlere yarar sağlamış olabileceğini dile getiriyor.

Ne var ki sonuçlar çok büyük veri havuzlarından toplandı. Bu da sonuçlara şüpheci yaklaşmamızı gerektiriyor. Ancak ekip kullandıkları, bilindik yöntemlerin geliştirilemsi ile çok daha net sonuçların elde edilebileceğinden ümitli. Bilim insanları sonraki aşamada hastalıklara neden olan genler hakkında bulgular elde etmek istiyor.