Obeziteyle Mücadelenin Sırrı, Midenizde Olabilir

Fotoğraf: i yunmai/Unsplash

Scientific Reports bülteninde yayımlanan yeni bir çalışmaya göre bilim insanları, mideye özgü bir proteinin obezliğin ilerlemesinde önemli bir rol oynadığına inanıyor. Eş yazarlığını Indiana Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden yardımcı mikrobiyoloji ve bağışıklık bilim yardımcı profesörü David Boone’un yaptığı çalışma, kilo vermekte ve kilosunu korumakta zorlanan kişilere yardımcı olabilecek tedavi yöntemlerinin geliştirilmesinde fayda sağlayabilir.

Araştırmacılar, sadece midede ve bol miktarda üretilen Gastrokine-1 (GKN1) proteinine odaklanmışlar. Yapılan önceki çalışmalar, GKN1’in sindirime dirençli olduğunu ve bağırsaklara geçerek bağırsak mikroplarıyla etkileşime girdiğini ileri sürmüş.

Scientific Reports bülteninde yayımlanan çalışmada ise araştırmacılar GKN1’in kısıtlanmasıyla, proteinin ifade edildiği zamana kıyasla kilo ve vücut yağı seviyelerinde önemli farklılıklar oluştuğunu gösteriyorlar.

Boone şöyle aktarıyor: “Beslenme ve egzersiz, sağlıklı bir kilonun korunmasında çok önemli olsa da bazı bireyler kilo vermekte sorun yaşayabiliyorlar; mide ameliyatı olsalar dahi. Bu sonuçlar, bağırsak mikrobiyomu ile obezliğin fizyolojik yönlerinin (vücutlarımızın metabolizmayı nasıl düzenlediği ve vücut yağını nasıl biriktirdiği gibi) daha iyi anlaşılmasının, yeni tedaviler için nasıl bilgi sağlayabileceğini gösteriyor.”

ABD Hastalık Denetim Merkezleri’nden gelen veriler, Birleşik Devletler’deki yetişkin obezlik oranlarının yüzde 42,4’e yükseldiğini gösteriyor. Obezlik, kişinin inme, diyabet, belirli kanserler ve diğer sağlık sorunları geçirme tehlikesini artırmaya ek olarak, COVID-19 sebebiyle ağır hastalık geçirme tehlikesini de artırabiliyor.

Indiana Üniversitesi Tıp Fakültesi. Ç: O.