Okul Öncesi Çocuklarda Okuma Güçlüğü Tehlikesini Belirlemeye Yardımcı Olan Kitap

0
Fotoğraf: Andrea Piacquadio/Pexels

Pediatrics bülteninde yayımlanan bir araştırma, erken dönem okur yazarlık becerilerini değerlendirmek üzere, klinik ziyaretler esnasında okul öncesi çocuklarla doğrudan etkileşim kuran yeni bir tarama aracına yönelik doğrulayıcı bulgular sunuyor. Türünün ilk örneği olan bu araç, okuma güçlüklerini mümkün olduğu kadar erken bir zamanda belirleme, yapılacak müdahaleleri hedefleme ve aileleri evde çocuklara yardımcı olmaları için destekleme potansiyeline sahip.

Okuma Evi (The Reading House, TRH), 3-5 yaşlarındaki çocuklar için özel olarak tasarlanmış bir çocuk kitabına dayanan yeni bir değerlendirme aracı. Bu araçla yapılan tarama beş dakika sürüyor ve 3-4 ile 4-5 yaşlarındaki çocuklarda performans seviyeleri ölçülüyor. Araç, erken dönem okur yazarlık becerilerinin etkili ve doğrudan şekilde taranmasında karşılaşılan önemli boşlukları ele alıyor. Çocuklar için eğlenceli olması amaçlanan araç, aile hekimleri tarafından veya okul öncesi ortamlarda kullanılabilir. Erken tarama, dezavantajlı gruplarda bulunan çocuklar için özel önem taşıyor.

Aracı geliştiren ve Cincinnati Çocuk Hastanesi Okuma & Okur Yazarlık Araştırma Merkezi’nin müdürü olan John Hutton şöyle aktarıyor: “Gelişimsel tarama, çocuk sağlığıyla ilgili uygulamalarda temel bir dayanak noktası olmasına karşın; okumaya ne kadar hazır olunduğunu belirlemede ve tehlike altındaki çocukları erkenden tespit etmede belirlenmiş bir standart bulunmuyor. Sonuç olarak pek çok çocuk, ana sınıfına okumayı sökmeye hazır olmadan geliyor; özellikle de azınlıklardan ve ekonomik yönden fakir olan arka planlardan gelen çocuklar… ABD’de yoksul arka planlardan gelen çocukların %50’den fazlasının ve genel olarak çocukların yüzde %25’inin böyle olduğu tahmin ediliyor.”

Cincinnati Çocuk Hastanesi Tıp Merkezi. Ç: O.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz