ABD çapında yürütülen yeni bir araştırmanın gösterdiğine göre okul üniformaları, pek çok ebeveyn ve öğretmenin düşündüğünün aksine genç öğrencilerin davranışlarında ve okula devam etmelerinde genel olarak herhangi bir etki taşımıyor gibi görünüyor.
Ayrıca üniforma zorunluluğu bulunmayan okullara giden beşinci sınıf öğrencileri, üniforma zorunluluğu olan okullardaki öğrencilere kıyasla okula karşı daha fazla aidiyet hissediyor.
Bulgular, okul çağındaki 6.000’i aşkın çocuktan toplanan verilere dayanıyor.
Yeni çalışmanın baş yazarı ve Ohio Eyalet Üniversitesinde insan bilimleri yardımcı profesörü olan Arya Ansari, “Okul üniformalarının öğrencilerin davranışı bakımından neden iyi olduğuna ilişkin ana argümanların pek çoğu, incelediğimiz örneklemde geçerli değil” diyor.
“Okulların üniforma politikası olsun ya da olmasın, yaptığımız davranış ölçümlerinde fazla farklılık olmadığını gördük.”
Araştırmacıların sonuçları, Early Childhood Research Quarterly bülteninde çevrim içi yayımlandı.
Ansari konunun önemli olduğunu çünkü okul üniformaların giderek popülerleştiğini ve bunun sadece özel okullarda olmadığını söylüyor.
Üniformaların, 2011-12 eğitim öğretim yılında ABD’deki devlet okullarının yaklaşık %20’sinde olduğu ve bu oranın 1995-96 döneminde yalnızca %3 olduğu belirtiliyor. 2011-12 yıllarında ise her 10 özel okuldan 6’sında üniforma zorunluluğu varmış.
Okul üniformalarını savunanlar, üniformaların okula devam etmeyi desteklediğini ve zorbalık ile kavga davranışlarının azalmasıyla sonuçlanan daha güçlü bir topluluk hissi oluşturduğunu iddia ediyor.
Yazar: Jeff Grabmeier/Ohio Eyalet Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.