Parçacık Fiziğindeki En Tuhaf Bulgulardan Biri, Yanılsama Olabilir

NASA

Dün de bahsedildiği üzere; Güney Kutbu’nda görülen iki gizemli sinyal, 2016 yılının Mart ayından beri bilim insanlarının kafasını karıştırmıştı. Araştırmacıların anlattığına göre yüksek enerjili bir parçacık, ANITA isimli deneydeki dedektörlere takılmış gibi görünüyordu. Sanki parçacıklar Dünya’nın tamamından hiç bozulmadan geçmiş gibiydi. Fakat bu hemen hemen imkansızdı: Standart Model olarak bilinen bir fizik modelinde toplu biçimde tanımlanan ve şu ana kadar bilinen parçacıkların hiçbiri, yüksek enerji seviyelerinde böyle yolculuk edemezdi.

Şimdiyse bir grup fizikçi, 24 Nisan günü Annal of Glaciology bülteninde yayınlanan yeni bir çalışmada, ANITA anormalliği adı verilen bu olayın muhtemelen fizikte yeni bir şey olmadığını iddia ediyor. Bunun yerine, söz konusu durum buzlardan kaynaklanıyor olabilir. Geniş beyazlıklarda gizli karmaşık yapılar, radyo dalgalarını beklenmedik biçimde yansıtmış ve ANITA’daki radyo alıcılarının, parçacığı sanki Dünya’nın içinden geliyormuş gibi kaydetmelerine yol açmış olabilir. Yeni çalışmanın baş yazarı ve Virginia Teknoloji Üniversitesi’nde fizikçi olan Ian Shoemaker, ANITA’nın yeni parçacık tespit etmek üzere tasarlanmadığını söylüyor: “Çok ama çok basit bir deney o. Sadece büyük bir balon var ve balonun altına bir grup radyo alıcısı yerleştirilmiş. Herhangi bir olayda ise tespit ettikleri tek şey radyo sinyalleri.”