Robotik Mayın İmha Aracı, İnsanları Güvenli Bir Uzaklıkta Tutuyor

0
12 metre uzunluğundaki robotik yüzey aracı ve sarı bir deniz radarı birimi. Thales

Fransız ve İngiliz donanmaları, bu yılın sonunda yeni bir anti mayın sisteminin prototipini test etmeye başlayacaklar. Sistem, tehlikeli mayınları tespit etmek, tanımlamak ve hatta yok etmek üzere tasarlanmış. Bunu yaparken de insanları mayınlardan uzakta tutuyor. Deniz Mayınlarına Karşı Önlem (MMCM) sistemi şeklinde adlandırılan araç, Fransız savunma elektroniği grubu Thales ile ortakları tarafından geliştiriliyor.

Thales’in MMCM program müdürü Antoine Caput, deniz mayınlarının “fakir devletler ve terör örgütlerince kullanılan basit, ucuz, etkili ve el yapımı patlayıcı cihazlar” olduğunu söylüyor.

Bu modern mayınlar deniz yatağında olabilir, demirlenmiş olabilir, yüzüyor ya da sürükleniyor olabilir. Fakat gemi trafiğinde türünün tek tehdidi onlar değil. Caput’a göre Avrupa’nın kıyı şeritlerinde geri alınmamış yüz binlerce mayın bulunuyor. Bunlar, her iki dünya savaşından da kalan tehlikeli birer miras. Artık 80 yaşında olduklarından, çalışmıyor olmaları muhtemel fakat patlayıcı maddeler halen zarara sebebiyet verebilir. Bu yüzden bir mayın bulunduğunda etkisiz hale getirilmesi gerekiyor.

Deniz mayınları, genelde manyetizmayla tetikleniyor. Bu yüzden mayınlarla uğraşmanın pasif yöntemleri arasında gemilerin manyetik imzalarını değiştirmek yer alıyor. Aktif yöntemler arasında, mayınları bulması ve ortadan kaldırması için özel olarak tasarlanmış gemilerin inşa edilmesi var: Bunlar ise mayın temizleyiciler ve mayın avcıları.

Mayın temizleme, patlayıcıların demirleme bağlantılarını kesmek üzere suda bir tel sürüklemeyi veya mayınları infilak ettirmek üzere bir gemiyi taklit etmeyi kapsıyor. Diğer taraftan ise mayın avlama, bir bölgeyi muhtemel mayınlar için dikkatli şekilde aramayı ve onları ortadan kaldırmayı kapsıyor.

Çok atışlı etkisiz hale getirme sistemi. Saab

Bunlar tehlikeli operasyonlar. Fakat İngiltere ve Fransa’nın yeni mayın önlemleri sistemi, insanları 22 ve 55 kilometre arasında bir yerde güvende tutmayı hedefliyor. Thales ve ortakları (İsveç savunma şirketi Saab, Fransız robotik uzmanı ECA ve İngiliz gemi imalatçısı ASV), Mart 2015’te aracı geliştirmek üzere Fransa ve İngiltere ile sözleşme imzalamışlardı.

Christina Mackenzie/Popular Science. Ç: O.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz