Rüzgâr Gücüyle Çalışan Pikap, Bira Bardağındaki Mikroplar ve Daha Fazlası

Jaguar and Nick Dungan

Haftanın en sevilen resimleri…

Jaguar and Nick Dungan

Tadilat

1950 lerde Jaguar klasik modeli XKSS’yi görücüye çıkardı. Profesyonel olmayan sürücüler için (3 yıl üst üste LeMans yarışı kazandı) seçkin bir yol arabası. Firma 100 adet üretmeyi düşünse de fabrikada çıkan yangın son 9 aracı ve alt parçalarını kullanılamaz hale getirdi. Şimdi 60 yıl sonra firma bu araçları civatasına kadar yeniden yaratıyor. 1957 tasarımı Jaguar’ın gerçek metal alaşımları ve mükemmel derisini tersine mühendislikle yeniden yaratması bizi adeta yıktı.

Screenshot by author, from YouTube

Uçarcasına Yürümek

İki ayak üzerinde yürüyebilen bir robot yapmak aslında göründüğünden çok daha zordur.  İki ayak üzerinde duran ama yıkılmayan bir robot için, UCLA robot ve mekanizma laboratuarındaki araştırmacılar helyum ile doldurulmuş balondan bir gövde yaptılar.

Photograph by Brian Klutch

Rüzgarda Şarkı Söylemek

İşte size rüzgar ile çalışan pikap yapmanın kolay yolu. Nakaratlardaki bozulmalardan kaçınmak istiyorsanız sabit bir hava akışına ihtiyacınız olacak; biz en iyi kalite için size fan kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

_______________________________________________________________________

NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute

Kalbin Değişimi

Plüton’un kalbindeki buzlu tabaka olan Sputnik Planitia, görünüşe göre gezegende gezintiye çıkmış. Bu hafta çıkan iki raporda bilim adamları, yerçekimi sebebiyle tabakanın 745 mil güneydoğuya, Plüton’un ekvator kısmına doğru gittiğini saptadı. Bağlantıdan detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

World Meteorological Organization

Aşırı Isınma

Dünya Meteroloji Organizasyonu 2016 yılını kaydedilen en sıcak yıl olarak ilan etti. Pasifikteki güçlü El Nino olayı buradaki rekor sıcaklıkları kısmen açıklayabilir.

Belinger et al, Science Translational Medicine 2016

Uzun Süreli

MIT, Harvard ve Brigham Kadın Hastahanesi yıldız şeklinde ve bir kerede mideye ulaşan yeni bir hap geliştirdi. Bu hap haftalık ya da daha fazla sürecek şekilde günlük ilaç salımını yapıyor. Domuzlarda test edilen bu konsept hap, sadece kronik hastalıkları olan insanlara değil, üçüncü dünya ülkesindeki sıtma salgınlarını kontrol etmede de kolaylık sağlayacak.

flickr user kuhnmi

Tatlı ama Ölümcül

Düşük miktardaki batrachotoxin, ilaç araştırmalarında kullanılan etkili bir zehir. Bu hafta araştırmacılar bu zehri sentezlemenin yolunu keşfettiklerini açıkladılar. Bu zehir sinir hücrelerindeki sodyum iyon kanallarını bloke ederek, kanalları işlevsiz hale getirip kas ve sinir hücrelerini felce uğratıyor. Araştırmacılar bu mekanizmanın bölgesel anesteziler için çok uygun bir yöntem olduğunu belirtiyorlar.

Mary Beth Griggs

Renk Farkındalığı

Microsoft yazılım mühendisleri tarafından geliştirilen yeni bir uygulama, renk körü insanların renkleri ayırmasına yardımcı oluyor. Uygulama resimleri filtreleyerek mevcut durumdan daha parlak veya koyu görünmesini sağlayıp ayrımı kolaylaştırıyor.

Graphic by Sara Chodosh

Bira Bardağı Mikrobu

Sonunda en çok korktuğumuz bira bardağı bilimi; bir üniversite partisinin vazgeçilmezi, ping pong toplarının bira bardaklarının içine atılmaya çalışılıp, kaybeden takımın birayı hemen kafaya dikmesi oyunu, tam bir mayın tarlası. Bira bardağındaki mikropların nasıl olduğunu öğrenebilmek için, Popular Science yazarları ve Rockefeller araştırmacıları bu oyunu oynamak zorunda kaldı. Top her hareket ettiğinde, toplardan pamuklu çubuk ile örnekler alındı. Rockefeller araştırmacıları bu örnekleri analiz ettiğinde beer pong oyunun tam bir mikrop istilası oyunu olduğunu buldular.

D. Bagault, C2RMF

Bir ışık yak

Araştırmacılar eski insanların 6000 yıllık bu tılsımı nasıl yaptıklarını çözmeye çalışıyor. Maalesef etrafta soracak kimse yok. Bu yüzden photoluminescence spectroscopy tekniği adı verilen – basitçe ışığı nesneye doğru parlatarak geri yansıyan ışıkları ölçme tekniğini kullandılar. Bu teknik her malzemenin farklı ışık dalga boylarına sahip olması fikrine dayanıyor. Araştırmacılar bu tılsımın sadece bir kere kullanılabilen mum-kalıp yöntemiyle yapıldığına karar verdiler.

_________________________________________________________________