Samanyolu Galaksisi, Okyanus Dünyalarıyla Dolu Olabilir

Bu görsel, NASA'nın Cassini uzay aracını Ekim 2015 tarihinde Enceladus üzerindeki bulutlardan uçarken betimliyor. NASA/JPL-Caltech

Geniş okyanuslarla kaplı uzak ve yabancı gezegenler, Samanyolu galaksisinde yaygın olabilir.

“Okyanus dünyaları”, yüzeylerinde veya yüzey altı bir denizde önemli miktarda su barındıran karasal gezegenlere deniyor. Kendi Güneş sistemimizde Satürn ve Jüpiter, bu sınıfa giren uydulara ev sahipliği yapıyor. Örneğin Satürn’ün gayzer püskürten uydusu Eceladus, buzlu yüzeyinin hemen altında duran ve sıvı tuzlu sulardan meydana gelen dev, küresel bir okyanusa sahip. Peki bu “okyanus dünyaları”, evren genelinde ne kadar yaygın?

Araştırmacılar, yeni bir çalışmada Samanyolu galaksisindeki kaç gezegenin “okyanus dünyası” sınıfına girebileceğini görmeye karar vermişler. Ayrıca bu dünyaların ne kadarının, Enceladus’ta olduğu gibi okyanuslardan uzaya su püskürttüğünü keşfetmek de istemişler. Bulduklarına göre, üzerinde çalıştıkları 53 ötegezegenin çeyreğinden fazlası okyanus dünyası olabilir.

Araştırmacılar bu gezegenlerin yaklaşık çeyreğinin okyanus dünyası olabileceğini tahmin etmelerine ilaveten, bunların çoğunun buz katmanları altında yüzey altı okyanusların olabileceğini de keşfetmiş. Ek olarak, bu muhtemel okyanus dünyalarının birçoğunun, Enceladus ve Europa uydularından çok daha fazla enerji çıkarıyor olabileceğini de bulmuşlar.

Chelsea Gohd/Space. Ç: O.