Satürn’ün Uydusu Titan’a ‘Yusufçuk’ Görevi

Dragonfly'ın Titan'daki giriş, alçalma, konma, yüzey operasyonları ve uçuş süreçlerini gösteren bir canlandırma. Tasvir: Johns Hopkins/APL

Güneş Sistemi’mizde bulunan pek çok uydu arasında, Satürn’ün Titan uydusu öne çıkıyor: Kendisi, yüzeyinde su ve azımsanmayacak miktarda bir atmosfer barındıran tek uydu. Dünya’dakine benzeyen bir hava sistemine bile sahip olabilir ancak su yerine metan yağıyor. Peki bir çeşit yaşam da barındırıyor olabilir mi?

Yer değiştirebilen döner pervaneli bir iniş aracının 2030’lu yıllarda Titan’ın yüzeyine gönderileceği NASA’nın Dragonfly görevi, Titan’ın yüzeyinin araştırılacağı ilk görev olacak.

Dragonfly bilim takımının “Dragonfly Titan Döner Kanatlı Yer Değiştirebilir İniş Aracı için Bilim Amaç ve Hedefleri” başlıklı makalesi, 19 Temmuz’da The Planetary Science bülteninde yayımlandı. Makalenin baş yazarı, Dragonfly araştırma başkan yardımcısı ve Idaho Üniversitesi’nde fizik profesörü olan Jason Barnes.

Dragonfly’ın hedefleri arasında kimyasal biyo imzaların aranması, uydusunun faal metan döngüsünün araştırılması, günümüzde Titan’ın yüzeyi ve atmosferinde meydana gelen prebiyotik kimyanın incelenmesi bulunuyor.

Idaho Üniversitesi Fen ve Sanat Fakültesi’nde yardımcı gökbilim profesörü ve Dragonfly görevinin eş araştırmacısı eş yazar Alex Hayes, “Titan, bir kaşifin ütopyasını temsil ediyor” diyor. “Titana yönelik elimizde bulunan bilimsel sorular çok geniş yelpazede çünkü yüzeyde neler olduğunu henüz pek bilmiyoruz. Cassini görevinin Satürn’ün yörüngesinden Titan’ı keşfettiği sırada sorduğumuz her soruya karşılık 10 yeni soru ortaya çıktı.”

Linda B. Glaser/Cornell Üniversitesi. Ç: O.