Yüksek VKE Depresyona Sebep Olabilir

Fotoğraf: Siora Photography/Unsplash

Yapılan büyük ölçekli yeni bir çalışma, fazla kilolu olmanın depresyona sebep olduğunu ve refah seviyesini azalttığını gösteren ilave bulgular sunuyor. Araştırma, hem sosyal hem de fiziksel etmenlerin söz konusu etkide rol oynayabileceğini gösteriyor.

İngiltere’de dört yetişkinden birinin obez olduğu tahmin ediliyor. Durumdan etkilenen çocuk sayısının artmasıyla birlikte obezlik, küresel bir sağlık sorunu halini alıyor. Obez olmanın bedensel sağlık üzerindeki tehlikeleri iyi bilinse de, araştırmacılar şimdi fazla kilolu olmanın zihin sağlığında da önemli bir etki meydana getirebileceğini keşfetmişler.

Human Molecular Genetics bülteninde yayımlanan yeni çalışmada, bir takım bulguların neden yüksek VKE’nin depresyona sebep olduğunu gösterdiği araştırılıyor. Araştırma takımı, söz konusu sebep sonuç ilişkisinin sosyal etkiler veya sosyal damgalama gibi psikososyal güzergâhların bir sonucu mu yoksa yüksek VKE ile bağlantılı metabolik durumlar gibi fiziksel güzergâhların bir sonucu mu olduğunu incelemek üzere Mendelci Rastgelleme olarak bilinen genetik bir analiz yöntemi kullanmışlar. Bahsi geçen metabolik durumlar arasında yüksek tansiyon, tip 2 diyabet ve kalp damar hastalığı bulunuyor. Araştırmanın sonucunda, hem fiziksel hem de psikolojik etmenlerin bu konuda rol oynadığı bulunmuş.

Exeter Üniversitesi. Ç: O.