SETI Yeni Yaşamlar Aramak İçin Gözünü 20.000 Yeni Yıldız Sistemine Çevirdi

SETI enstitüsü dış gezegenlerdeki akıllı yaşam formlarını araştıran çalışmayı genişleterek 20.000 yeni yıldız sistemini daha araştırmaya dahil etti. Çalışma akıllı yaşam formlarında gelebilecek radyo dalgalarını yakalamaya çalışıyor.

Çalışmaya yeni dahil edilen sistemlerin bir önceki araştırmalarda olanlardan farkı yıldızlarının Güneş’imizden çok daha küçük ve soğuk olan kızıl cüceler olması.

SETI’de görevli mühendis Jon Richards şöyle söylüyor:

“Kızıl cüceler şu ana kadar SETI’de çalışan araştırmacıların çok az ilgisini çekebildi. Bunun sebebi akıllı yaşam formlarının yaşayabilmeleri için gezegenlerinin yörüngesinde dolaştığı yıldızın bizimkine benzer olması gerektiğini düşünmeleri.”

Araştırmacılar şimdi başka ihtimaller üzerinde duruyor. Kızıl cüceler Güneş’imizden çok daha küçük ve soğuk olmasına ve çevresindeki yaşanabilir alanın çok dar olmasına rağmen evrende bu sistemlerden oldukça fazla bulunuyor. Bilim insanları bu yüzden hiç bir ayrıntıyı atlamak istemiyor.

Aslında her dört yıldızdan üçü kızıl cüce. Çevresindeki yaşanabilir alanın darlığına rağmen bu yıldızların yaklaşık üçte birinde yaşanabilir bir gezegen bulunuyor olabilir.

Önümüzdeki iki yıl boyunca enstitü 20.000 yıldızdan gelebilecek radyo dalgalarını tespit etmeye çalışıp onları inceleyecek.