T-Rex’in Küçük Kardeşi: Çölde Yaşayan Etçil Dinozor

Brezilya’nın güneyinde, haziran ayının sonunda yapılan kazıda 90 milyon yıl önce çöllerde yaşamış, avını yakalamak için pençelerini kullananan etobur bir dinozorun kalıntıları keşfedildi.

Boyu 1.5 metre civarındaki Vespersaurus paranaensis fosili, Parana eyaletinin Cruzeiro do Oeste bölgesinde Brezilya ve Arjantinli paleontologlar tarafından çıkarıldı.

1970’li yıllarda Cruzeiro do Oeste bölgesinde keşfedilen ayak izlerinin de bu türe ait olduğu ortaya çıkarıldı. Cruzeiro do Oeste Paleontoloji Müzesi’nden Paulo Manzig, “Böylece akıl karıştırıcı bu izlere hangi türün sahip olabileceğini neredeyse 50 yıl sonra keşfetmiş olduk” dedi.

İki ayaklı etçil dinozorlar olan teropodlar ailesinin bir üyesi olan Vespersaurus’un meşhur kardeşleri arasında Tyrannosaurus ve Velociraptor da var.

Parana eyaletinin kuzeydoğu bölgesinin bir zamanlar çöl olduğu söyleniyor ve dinozor kalıntılarına bakıldığında Vespersaurus türünün bu iklime iyi adapte olmuş olduğu anlaşılıyor. Bölgede daha önce de diğer dinozor türlerinin varlığına dair kanıtlar bulunmuştu. Bilim insanları, son keşifle birlikte bölgedeki paleontolojik çalışmaların hız kazanacağına inanıyorlar.

Dinozorların Nesli Tükenmemiş Olsaydı Ne Olurdu?

Kamufle Olabilen, Köpek Boyutlarındaki Dinozorlar