Tesla Model S’in Consumer Reports Raporu Ne Anlama Geliyor?

0

Elon Musk’ın sahibi olduğu elektrikli araba üreticisi Tesla’nın hisse değerleri, ABD’deki ünlü ürün inceleme ve değerlendirme kuruluşu Consumer Reports’un, sadece iki ay önce 100 üzerinden 103 puan verdiği Tesla Model S’in, güvenilirlik açısından o kadar da iyi olmadığını açıklamasının ardından, %9’a varan değer kaybı yaşadı.

Derginin kullanıcıları arasında düzenlediği anketlerden yola çıkarak hazırladığı yıllık güvenilirlik raporunda, arabanın yürüyen aksamı, motorize kapı kolları gibi ekipmanları, büyük merkezi dokunmatik ekranı, şarj ekipmanları ve gövde ve açılır tavanın neden olduğu gıcırtı, takırtı ve sızıntı ile ilgili sorunlar nedeniyle Tesla Model S’in güvenilirlik konusunda zaafiyeti olduğu açıklandı. Dergi tarafından yapılan özet açıklamaya göre Tesla Model S “toplanan veriler neticesinde ortalamanın altında bir problem performansı sergilediği için geçen yıl ‘ortalama’ olan notu bu sene Consumer Reports’un önerilenler listesinde yer alamayacak”.

Açıklamada hangi problemlerle daha sık karşılaşıldığı hakkında bilgiler de verilmiş ancak maalesef somut veriler sunulmamış. Kaç araç sahibinin hangi problemlerden şikayetçi olduğunu veya araçlarda görülen problemlerin yüzdesini dahi bilmiyoruz. Aynı zamanda gönderide sorunların hepsinin garanti kapsamında çözüldüğüne dair bilgiler de yer almakta. Ayrıca takırdama ve gıcırdama gibi sorunların Tesla kadar sessiz olan diğer arabalarda da sorun olarak nitelendirildiği de belirtilmiş ve kullanıcıların %97’sinin şirketten başka bir araba daha almakta beis görmediği de eklenmiş. Ayrıca gönderide Tesla’nın henüz çok genç bir marka olduğu ve tecrübeli diğer otomobil üreticilerinin bazı arabalarının Model S’le aynı veya ondan daha kötü notlar aldığı belirtilmiş. BMW X5 ve Nissan Leaf bu araçlardan ikisi.

Ancak raporla ilgili rahatsız edici asıl şey somut verilerin eksikliği. Anketler sadece derginin takipçileri tarafından doldurulabiliyor. Bu da 740.000 araç olduğu anlamına geliyor. Buradaki kullanıcılar ise muhtemelen genel kullanıcı kitlesinden daha dikkatli ve görüşlerini daha açıkça söyleyen, sözlerini sakınmayan kişiler. Buna ek olarak 740.000 araçtan sadece 1400 tanesi Tesla Model S Sedan ki piyasada 90.000’den fazla bu araçtan bulunmakta. Gerçek hiçbir tamir ve garanti iddiası istatisiği gözler önüne serilmeden sadece kullanıcı geri bildirimleriyle oluşturulmuş bir rapor var ortada.

Consumer Reports’un metodolojisi üzerine düşünüldüğünde, otomobil gibi insanların ömürlerinde birkaç defa değiştirdikleri metaların değerlendirilmesinin neden problemli olduğu rahatıkla anlaşılıyor.

Elbette bu şikayetlerin hepsi oldukça meşru ancak bu, bir şirketin, bir gün içinde, hisse değerlerinin milyarlarca dolar düşmesine neden olmak için yeterli bir sebep mi? Bu tartışmalı bir konu. Hazırlanan rapor hakkında hem Tesla hem de Consumer Reports’la iletişim halindeyiz ve somut rakam ve istatistikler elde etmeye çalışıyoruz. Dolayısıyla somut veriler elde eder etmez sizlerle bu gönderiyi güncelleyerek paylaşacağız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz