Twitter Kullanıcıları Favori Yıldızının Beğenme Kalbiyle Değişmesine Karma Tepkiler Gösterdi

Salı günü yapılan açıklamada Twitter, “favorileme” anlamına gelen yıldız sembolünü “beğenme” anlamına gelen kalp simgesi ile değiştirdiğini duyurdu. Bu değişiklik hem Twitter hem de Vine için geçerli oldu.

Favori butonu Twitter’ın hizmete girdiği yıl olan 2006’dan hemen sonra, sosyal medya devinin bünyesine kattığı özelliklerden biriydi. Mazisi Tumblr’ın 2008’deki kalplerini veya Facebook’un meşhur beğenme butonunu 2009’da eklemesinden önceye dayanıyor yani. Twitter ürün yöneticisi Akarshan Kumar yaptığı açıklamada, “Yıldız bazı zamanlarda, özellikle yeni kullanıcılar için kafa karıştırıcı olabiliyordu. Birçok şeyi beğenebilirsiniz ancak beğendiğiniz her şey favoriniz oldukları anlamına gelmiyor.” dedi. Bu sebeple de değişim geldi. Açıklamayı daha da ileri götürürken şu ifadelere yer verildi: “Kalp…diller, kültürler ve zaman dilimlerinin üstünde, evrensel bir şeydir. Kalp insanlarla iletişime geçmeniz açısından ve değişik duyguları ifade etme açısından etkili bir araçtır. Yaptığımız denemelerde de insanların bunu sevdiğini gördük.” Aslında kalp, Twitter’ın sahip olduğu canlı yayın uygulaması Periscope’un önemli bir parçası haline gelmiş durumda. Dolayısıyla şirketin buradaki örnekten yola çıkarak böyle bir değişim kararına vardığını düşünmek yanlış olmaz.

Ancak bazı Twitter kullanıcıları simgeyle birlikte butonun isminin de değişmiş olmasına oldukça öfkelilerdi:

Bazı kullanıcılar ise değişimi hoşnutlukla karşılamış ve değişimin getireceği olumlu özelliklerden bahsetmeye başlamışlardı:

Favori butonunun amacı aslında Facebook’taki beğenme butonuydu. Ancak çoğu kullanıcı bu butonu bir “yer imi, hatırlatıcı, önemli bulma” butonu olarak kullanıyordu. Bu konuda da endişeleri ve hoşnutsuzlukları olanlar vardı:

Peki bu değişim hakkında sizler neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi lütfen @PopularScienceT ile paylaşmayı unutmayın.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

Abonelikle İlgili Konular İçin abone@doganburda.com

Eksik Sayılar İçin okurhizmetleri@doganburda.com

Müşteri Hizmetleri (212) 478 0 300

Danışma Hattı (212) 410 32 00

 

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir