Ulusararası Uzay İstasyonu’ndan Görünen NEOWISE Kuyruklu Yıldızı

Rus kozmonot İvan Vagner'in 4 Temmuz 2020 günü paylaştığı bir fotoğrafta, Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan görülen NEOWISE Kuyruklu Yıldızı. İvan Vagner/Roscosmos/NASA

Asronotlar bu haftasonu, Dünya’daki gözlemcileri de büyüleyen bir kuyruklu yıldızın meydana getirdiği çarpıcı ve doğal ışık gösterisini yakalamış.

NEOWISE Kuyruklu Yıldızı veya C/2020 F3 olarak adlandırılan bu cisim, ilk olarak Mart sonlarında sahneye çıkmış. Buzlu madde yığını, o noktada epey soluk görünüyormuş ve gökbilimciler durumun değişeceğinden emin değilmiş. Fakat zaman geçtikçe, kuyruklu yıldız son derece parlak hale gelmiş ve geçtiğimiz zamanlarda gözden kaybolan diğer iki kuyruklu yıldızın hayal kırıklığına uğrattığı gözlemcileri bile cezbetmiş.

NASA astronotu Bob Behnken, dün Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan attığı bir tweet’te “Dün geceki gerçek havai fişek. Çünkü Bilim” diyor.

Bob Behnken/NASA

Behnken’in yörüngede gezen laboratuvardaki meslektaşlarından biri olan Rus kozmonot İvan Vagner de kuyruklu yıldızın fotoğrafını çekmiş. Fotoğrafta kuyruklu yıldız, Dünya’nın parıldayan mavi atmosferinin üzerinde, arka plandaki uzayın siyah rengiyle beraber yoğun şekilde parlayan kuyruğuyla görülüyor.

Vagner, NEOWISE Kuyruklu Yıldızı’nın çarpıcı kuyruğuna özellikle yorum yapmış. Bu kuyruklar, kuyruklu yıldızların kayalık benzerleri olan asteroitlere kıyasla ayırıcı özellikleri konumunda. Bir kuyruklu yıldızın kuyruğu; cisimdeki buz ısınıp gaza dönüştükçe, Güneş’ten gelen radyasyonun cismi çevreleyen belli belirsiz lekede yer alan tozları itmesiyle oluşuyor.

Meghan Bartels/Space. Ç: O.